مشاوره رایگان: ۸۸۳۱۴۵۳۲/ ۸۸۳۱۴۵۳۲ (۰۲۱)

دسته بندی :

انواع خدمات مالیاتی برای شرکت ها

مالیات یک عضو جدا نشدنی از دفاتر مالی است و پس از پایان محاسبه صورت های مالی بایستی به خوبی محاسبه و در دفاتر دیگر منظور گردد. در کشورهای متکی به اقتصاد آزاد، مالیات به عنوان مهمترین درآمد دولت به حساب می آید. منظور از اعمال مالیات توزیع برابر و عادلانه درآمد است و هزینه خدمات عمومی با استفاده از مالیات ها تامین خواهد شد . تمام بنگاه های اقتصادی ملزم به پرداخت مالیات خود هستند، اگر کوچکترین خطایی در اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات صورت پذیرد، دولت مجاز به اعمال جریمه و محدودیت برای بنگاه اقتصادی خواهد بود . از این رو بایستی مالیات به درستی محاسبه شود و در موعد مقرر پرداخت گردد. بسیاری از واحدهای اقتصادی با وجود دارا بودن کادر متخصص از حسابداران و کارشناسان امور مالی برای محاسبه مالیات خود و مباحث پیرامون آن با مشکل مواجه هستند. همیشه راه حل مناسبی برای این مشکلات وجود دارد، خدمات مالیاتی توسط مراکز متعددی به بهترین نحو ممکن انجام می شود.  در ادامه این مطلب قصد داریم تا انواع خدمات مالیاتی برای شرکت ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. در این مقاله با ما همراه شوید، اطلاعات مفیدی در رابطه با این محصول کسب نمایید.

انواع خدمات مالیاتی برای شرکت ها
انواع خدمات مالیاتی برای شرکت ها

منظور از خدمات مالیاتی شرکت ها چیست؟

شرکت ها یک بنگاه و واحد اقتصادی به شمار می آیند به مجموعه هایی که در اثر ارائه خدمات و تولید کالا به درآمد می رسند شرکت گفته می شود، اخذ مالیات و قوانین پیرامون آن در تمامی کشورهای جهان وجود دارد. در کشور ایران نیز قوانین پیرو مالیات وجود داشته که تمام واحدهای اقتصادی ملزم به رعایت قوانین هستند. درصدی از سود ناشی از فعالیت شرکت ها به عنوان مالیات حساب شده و به حساب دولت واریز خواهد شد. تمامی شرکت ها موظفند تا با ارائه اظهارنامه مالیاتی خود هر چه سریعتر نسبت به پرداخت مالیات در چارچوب قانون اقدام نمایند. بعضی از افراد بر این باورند که مالیات بخش اعظمی از درآمد را شامل می شود، اما این یک فرضیه به شدت اشتباه است .

ابتدا بایستی تمام دفاتر  و صورت های مالی یک شرکت و یا موسسه توسط افراد کارشناس و حاضر محاسبه شود، در اثر تنظیم صورت های مالی به یکسری نتایج خواهیم رسید. نتیجه صورت سود و زیان یک رقم خواهد بود که در صورت منفی بودن زیان و در صورت مثبت بودن سود است. درصورتی که شرکت دارای سود باشد و به نتیجه مطلوب خود رسیده باشد، درصدی از این سود به عنوان مالیات کسر خواهد شد. لازم به ذکر است که ابتدا تمام هزینه های مالی موسسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در نهایت تفاضل مجموع درآمد از مجموع هزینه ها محاسبه خواهد شد و به عنوان سود و زیان شناخته می شود. در حقیقت سود با درآمد به شدت تفاوت دارد و سود منبع اصلی اخذ مالیات خواهد بود. مالیات بر شرکت ها معمولا به صورت سالانه محاسبه خواهد شد و از کارفرما گرفته می شود. معمولاً مقداری از سود ناشی از فعالیت شرکت ها معاف از مالیات است و بر مازاد این مبلغ مالیات گرفته می شود.

منظور از خدمات مالیاتی شرکت ها چیست؟
منظور از خدمات مالیاتی شرکت ها چیست؟

خدمات مالیاتی شرکت ها

محاسبه مالیات یک پروسه طولانی و زمان بر دارد که بایستی در چارچوب قانون و مطابق استانداردهای مالیاتی انجام شود. معمولا شرکت ها برای انجام فعالیت های مالی خود اقدام به استخدام حسابدار می نمایند، حسابداران وظیفه دارند، تا تمام رویدادهای مالی را بر اساس تاریخ و زمان و مبلغ مورد نظر ثبت کنند و در نهایت اقدام به تنظیم صورت های مالی نمایند. اما انجام چنین فعالیت هایی کار ساده ای نبوده و نیاز به تخصص و مهارت لازم دارد. حسابداران اندکی در این زمینه خبره هستند و می توانند تمامی این اقدامات را انجام دهند، که البته چنین اقداماتی منجر به افزایش درآمد و حقوق حسابدار خواهد شد. بسیاری از شرکت ها فاقد سرمایه در گردش زیادی هستند و نمی توانند چنین حقوقی را به حسابداران پرداخت کنند. از این رو برای خدمات مختلفی همچون اظهارنامه مالیاتی و تنظیم صورت های مالی از موسسات مختلفی بهره می گیرند که در زمینه ارائه انواع خدمات مالیاتی برای شرکت ها فعالیت می کنند. مراکزی که متشکل از افراد متخصص و حرفه ای می باشند و به خوبی قادر به ارائه خدمات مرتبط با امور مالیاتی هستند.

  • تهیه اظهارنامه مالیاتی
  • تنظیم اظهارنامه عملکرد
  • تنظیم مالیات بر ارزش افزوده
  • بررسی دفاتر مالی همچون دفتر روزنامه و دفتر معین و دفتر کل
  • ارائه راهکارهای قانونی جهت کاهش مالیات
  • تنظیم صورت های مالی

شرکت ها برای محاسبه مالیات و انجام امور مالی به تمام مواردی که در بالا ذکر شد، نیازمند هستند .  یک موسسه خدماتی ارائه دهنده انواع خدمات مالیاتی برای شرکت ها به خوبی قادر به انجام فعالیت های مذکور است و می تواند برای یک موسسه و شرکت منافع زیادی به بار آورد.

 

انواع خدمات مالیاتی شرکت ها
انواع خدمات مالیاتی شرکت ها

هزینه خدمات مالیاتی

زمانی که شرکت ها برای انجام خدمات مالیاتی خود به مراکز ارائه دهنده انواع خدمات مالیاتی برای شرکت ها مراجعه می کنند، قطعاً بایستی هزینه این خدمات را پرداخت کنند. خوشبختانه از نظر اقتصادی کاملا به صرفه است که به مجموعه های ارائه دهنده خدمات مالیاتی مراجعه شود، چرا که در پایان دوره مالی تمام اسناد و مدارک دوره تهیه شده و در اختیار کارشناسان مربوط قرار داده خواهد شد و سپس بر اساس حجم دفاتر و آیتم پ های درخواستی مبلغی برای پروژه در نظر گرفته می شود. اما اگر بخواهید تمامی خدمات را بر عهده حسابدار قرار دهید و برای انجام انواع خدمات مالیاتی برای شرکت ها مالیاتی به مراکز خدماتی مراجعه نکنید، قطعاً مجبور به پرداخت حقوق بیشتری به حسابداران خواهید بود و در نهایت اختلاف زیادی با قیمت خدمات مالیاتی خواهد داشت. به همین دلیل از لحاظ اقتصادی توصیه می شود، شرکت ها برای انجام خدمات مالیاتی خود به چنین مراکزی مراجعه کنند . در بسیاری از مواقع متوجه خواهید شد که استفاده از خدمات کارشناسان امور مالی باعث شده تا درصد مالیات تا حد زیادی کاهش یابد و در نهایت با وجود پرداخت هزینه های مربوطه با سودآوری مواجهه شوید.

 

هزینه خدمات مالیاتی
هزینه خدمات مالیاتی

کلام آخر

انجام انواع خدمات مالیاتی برای شرکت ها کار ساده ای نبوده و برای کیفیت کار نهایی توسعه می پ شود حتماً از افراد متخصص و خبره استفاده کنید، که در موسسات ارائه دهنده خدمات مالیاتی فعالیت می کنند. تمام خدمات مالیاتی که مهمترین آن ارائه اظهارنامه مالیاتی است، توسط مجموعه نوین ارقام ماندگار انجام خواهد شد. همچنین در این مجموعه دفاتر مالی کاملاً مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند، راهکارهایی به شرکت ارائه می شود که با استفاده از آن تا می توان از مالیات تا حد زیادی کاست. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم در خصوص انواع خدمات مالیاتی برای شرکت ها اطلاعات مفید در اختیارتان قرار دهیم.

سایر مقالات موسسه نوین ارقام ماندگار تراز

      ثبت شرکت خصوصی

ثبت شرکت خصوصی

راه اندازی شرکت خصوصی یک سرمایه گذاری هیجان انگیز است. که نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد. ثبت شرکت

ادامه مطلب »

ثبت شرکت مدلینگ

ثبت شرکت مدلینگ یکی از مواردی است که برای ورود به دنیای مدلینگ بسیار مهم است. ثبت شرکت مدلینگ به معنای

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *