مشاوره رایگان: ۸۸۳۱۴۵۳۲/ ۸۸۳۱۴۵۳۲ (۰۲۱)

اخذ کد اقتصادی

کد اقتصادی شماره ایست 12 رقمی که طبق قانون برای اشخاص حقیقی و حقوقی که به فعالیت اشتغال دارند وضع شده است . این کد جهت شناسایی شرکت ها در واحد مالیاتی ، همچنین برای مشخص شدن عملکرد یک شرکت اعم از خرید ، فروش یا خدمات استفاده می شود

اظهارنامه ارزش افزوده و مالیاتی

در ایران اظهارنامه مالیاتی به دو روش محاسبه می گردد. یک روش خود اظهاری می باشد که امروزه نظام های مالیاتی پیشرفته بیشتر بر انجام این روش تاکید دارند و روش دوم علی الراس است که در این روش ممیزین و کارشناسان امور مالیاتی در محاسبه و دریافت مالیات دخالت دارند.

تنظیم اظهارنامه عملکرد

در ایران اظهارنامه مالیاتی به دو روش محاسبه می گردد. یک روش خود اظهاری می باشد که امروزه نظام های مالیاتی پیشرفته بیشتر بر انجام این روش تاکید دارند و روش دوم علی الراس است که در این روش ممیزین و کارشناسان امور مالیاتی در محاسبه و دریافت مالیات دخالت دارند.

روش خود اظهاری:
در روش خوداظهاری خود شخص اعم از حقیقی یا حقوقی نسبت به اینکه چه مقدار درآمد داشته و چقدر باید مالیات پرداخت کند اقدام می کند. محاسبه میزان مالیات براساس کل درآمدها و کل هزینه ها و…. انجام می شود و پس از تایید اداره مالیات و رعایت قوانین اظهارنامه پرداخت آن انجام می شود.

 روش علی الراس:
اما در روش علی الراس در صورت عدم ارائه به سازمان کارشناسان اداره مالیات به تعیین میزان آن می پردازند. یعنی اگردرستی اظهارنامه توسط ممزین تایید نشود محاسبه مالیات به این روش انجام می شود.
تنظیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی توسط شرکت های حرفه ای مستلزم تعریف شفاف مسئولیت حرفه ای مدیران اشخاص حقوقی مربوط و شرکت یا موسسه ارائه دهنده خدمات گفته شده است. توصیه می شود به منظور حصول اطمینان معقول از تنظیم اظهارنامه مالیاتی مطابق قوانین و مقررات مربوط، ازخدمات حرفه ای موسسات عضو جامعه حسابداران رسمی ایران استفاده گردد.

کد اقتصادی شماره ایست 12 رقمی که طبق قانون برای اشخاص حقیقی و حقوقی که به فعالیت اشتغال دارند وضع شده است . این کد جهت شناسایی شرکت ها در واحد مالیاتی ، همچنین برای مشخص شدن عملکرد یک شرکت اعم از خرید ، فروش یا خدمات استفاده می شود ، بنابراین تمامی شرکت های ثبت شده ملزم به اخد کد اقتصادی می باشند .

هر شرکت و یا مؤسسه بعد از اینکه به ثبت رسید و آگهی تأسیس صادر شد باید طی دو ماه در دارایی تشکیل پرونده دهد این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که تشکیل پرونده مالیاتی متضمن اخذ کداقتصادی است .

در صورتی که شرکتی از دریافت کداقتصادی خودداری کند مشمول جریمه می شود که در این صورت اجازه فعالیت نخواهد داشت .

موسسه ثبتی و مالیاتی نوین ارقام به شما این اطمینان را میدهد در خصوص تنظیم اظهارنامه عملکرد با در دست داشتن اطلاعات به روز و برخورداری از دانش و تجربه ی چند ساله مطابق تمامی قوانین و موازین مالیاتی عمل کرده تا از علی الرأس شدن جلوگیری نماید.

راه های ارتباط با ما

جهت مشاوره رایگان ثبتی ، مالی و حسابداری همین حالا با ما تماس بگیرید

مشاوره رایگان : ۸۸۳۰۷۶۳۹ /۸۸۸۶۰۳۲۱ / ۸۸۳۱۴۵۳۲ (۰۲۱)

تلفن همراه : ۰۹۱۲۸۴۳۲۷۷۳

ایمیل : info@novinacc.com