مشاوره رایگان: ۸۸۳۱۴۵۳۲/ ۸۸۳۱۴۵۳۲ (۰۲۱)

تنظیم لیست بیمه و مالیات حقوق

بیمه: یکی دیگر از دغدغه‌های مدیران و همه اشخاص حقیقی و حقوقی انجام درست و به موقع امور بیمه‌ای است. یکی از مهم‌ترین آن‌ها، ارسال لیست بیمه کارکنان در پایان هر ماه می‌باشد. با توجه به عدم بخشودگی جرائم در این بخش، شرکت‌ها و اشخاص باید سعی کنند هر چه سریع‌تر ارسال اینترنتی و دیگر تکنیک‌های مرتبط با آن را به خوبی فراگرفته تا بتوانند در مهلت مقرر و بصورت دقیق و اصولی این گزارش را به اداره تامین اجتماعی ارائه دهند. ثبت داده‌ها بصورت دستی و اینترنتی تقریباً شبیه هم است ولی یک تفاوت اصلی دارد و آن ارسال مستقیم و غیر مستقیم آن است.

با توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی دیگر نیازی نیست جهت ارائه لیست بیمه و دریافت فیش حق بیمه بصورت حضوری به شعب سازمان و یا کارگزاری‌ها مراجعه نمایید.
شما می توانید از منزل یا محل کار خود لیست بیمه را از طریق اینترنت به سازمان ارسال نموده و فیش حق بیمه خود را دریافت نمایید و جهت پرداخت آن نیز از طریق سایت اقدام نمایید.

همانطور که گفته شد ، یکی از مهمترین خدمات سازمان تامین اجتماعی ، بیمه کارکنان می باشد ، در عین حال اصلی ترین منبع درآمدزایی این سازمان نیز حق بیمه هاییست که صاحبان مشاغل به همراه لیست بیمه کارکنان خود ارائه می دهند . میزان حق بیمه ۳۰٪ حقوق بیمه شده می باشد که ۲3٪ آن را کارفرما ، ۷٪ شخص  و باقیمانده آن را دولت پرداخت می کند . طبق قوانین سخت گیرانه تامین اجتماعی ، کارفرما هرماه موظف است لیست بیمه کارکنان خود را به انضمام حقوق دریافتی آن ها تهیه و ارسال کند . در موارد متعددی دیده شده است که مدیر عامل یا بخش حسابداری یک مجموعه بنا به درگیری و مشغله زیاد ، نتوانسته اند به تهیه و ارسال لیست بیمه کارکنان خود را در زمان مقرر ( آخرین روز ماه بعد و در شرایطی خاص ۲ ماه بعد ) مبادرت ورزند ، در چنین مواقعی مشمول پرداخت جریمه می شوند
به هنگام بروز چنین مشکلاتی ، شرکت ها اقدام به برون سپاری کرده و ترجیح می دهند که مجموعه ثالثی رابط آن ها و سازمان تامین اجتماعی شود و وظیفه تهیه و ارسال لیست بیمه کارکنان را بر عهده گیرند . این فرد ثالث با زمان بندی دقیق خود ، نه تنها از بروز مشکلات فوق جلوگیری کرده و لیست بیمه کارکنان را به موقع تهیه و تنظیم می کند ، بلکه قادر است در مورد مسائل جانبی و مرتبط به بیمه به کار فرما مشاوره دهد . از آنجایی که این شرکت ها ممعمولا شرکت های حسابداری می باشند ، به درستی قادر خواهند بود مسائل بیمه کارکنان و سایر مسائل اقتصادی مجموعه را به هم ارتباط دهند.

موسسه حسابداری نوین ارقام با سال ها تجربه در امور مربوط به بیمه توانایی مشاوره و انجام ارسال لیست بیمه کارکنان شرکت ها را به صورت ماهانه به عهده بگیرد.

مالیات حقوق: بر اساس ماده ۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم شرکت ها و اشخاص حقیقی موظفند لیست حقوق پرداختی ماهانه به پرسنل را به واحد مالیاتی که در آنجا پرونده دارند تسلیم نمایند. در این خصوص باید توجه داشته باشید که در قانون ذکر شده ظرف سی روز لیست باید تسلیم شود نه یک ماه یعنی اگر در روز سی و یکم حقوق پرداخت شود حداکثر تا روز سی ام ماه بعد باید لیست مربوطه به واحد مالیاتی ارائه شود در غیر این صورت مشمول ۲ درصد جریمه ماده ۱۹۷ ق.م.م می شوید.

به متن کامل این ماده توجه کنید:

ماده ۸۶ – پرداخت کنندگان حقوق هنگام هر پرداخت یا تخصیص آن مکلف اند مالیات متعلق را طبق مقررات ماده ( ۸۵ ) این قانون محاسبه و کسر و ظرف سی روز ضمن تسلیم فهرستی متضمن نام و نشانی دریافت کنندگان حقوق و میزان آن به اداره امور مالیاتی محل پرداخت و در ماه های بعد فقط تغییرات را صورت دهند.

موسسه ثبتی  و مالیاتی نوین ارقام این اطمینان را به شما میدهد در خصوص تنظیم لیست بیمه و مالیات حقوق با در دست داشتن اطلاعات به روز و برخورداری از دانش و تجربه چند ساله مطابق تمامی قوانین و موازین مالیاتی عمل کرده.

راه های ارتباط با ما

جهت مشاوره رایگان ثبتی ، مالی و حسابداری همین حالا با ما تماس بگیرید

مشاوره رایگان : ۸۸۳۰۷۶۳۹ /۸۸۸۶۰۳۲۱ / ۸۸۳۱۴۵۳۲ (۰۲۱)

تلفن همراه : ۰۹۱۲۸۴۳۲۷۷۳

ایمیل : info@novinacc.com