مشاوره رایگان: ۸۸۳۱۴۵۳۲/ ۸۸۳۱۴۵۳۲ (۰۲۱)

تعریف گزارشات فصلی و ارزش افزوده

گزارشات فصلی : صورت معاملات فصلی در نظام اقتصادی و مالیاتی کشور مبنای تصمیم گیری بسیار مهمی بوده و مقدمات برقراری عدالت اقتصادی و اجتماعی را فراهم می کند .

معاملات فصلی به طور خلاصه به کلیه معاملاتی که در طول یک فصل اعم از خرید یا فروش توسط صاحیان کسب و کار و مشاغل صورت میگیرد ، که مقدمه تنظیم آن وجود اسناد و مدارکی از جمله دفتر کل ، دفتر روزنامه ، فاکتور و مدارک مربوط به خرید و فروش ، ثبت اطلاعات و عملیات مالی در یک دوره خاص می باشد و مودیان مالیاتی موظفند این معاملات را به صورت فصل به فصل و در موعد مقرر به سازمان امور مالیاتی گزارش کنند . درصورت عدم ارسال به موقع فهرست و اطلاعات فصلی و یا خودداری از ارائه آن به سازمان مالیاتی ، مؤدی را متضمن جریمه مربوطه خواهد کرد .

اظهارنامه ارزش افزوده : مالیات انتقال بخشی از درآمد جامعه به دولت محسوب می شود و دولت این مبالغ را برای جبران هزینه های جامعه و مردم انجام میدهد مالیات پرداختی بلاعوض محسوب می شود که به اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق می گیرد . این نوع مالیات از سال 1387 در ایران درحال اجراست . مالیات بر ارزش افزوده نوعی مالیات بر فروش کالا و خدمات چند مرحله ای است که در طی مراحل واردات ، تولید ، توزیع ، مصرف با نرخ ثابت اعمال میشود ولی درنهایت مصرف کنندگان نهایی تنها پرداخت کننده واقعی آن هستند ، نرخ این نوع مالیات 9% است که شامل 6% مالیات و 3% عوارض می باشد.

درصورت عدم ثبت نام مودیان مشمول در نظام ارزش افزوده و یا عدم صدور اظهارنامه دوره مربوطه و خودداری از پرداخت مالیات متعلقه ، مودی مشمول جریمه تعیین شده خواهد شد .

موسسه ثبتی  و مالیاتی نوین ارقام این اطمینان را به شما میدهد در خصوص تنظیم گزارشات فصلی و ارزش افزوده با در دست داشتن اطلاعات به روز و برخورداری از دانش و تجربه چند ساله مطابق تمامی قوانین و موازین مالیاتی عمل کرده تا در کمترین زمان بهترین عملکرد را ارئه دهد.

راه های ارتباط با ما

جهت مشاوره رایگان ثبتی ، مالی و حسابداری همین حالا با ما تماس بگیرید

مشاوره رایگان : ۸۸۳۰۷۶۳۹ /۸۸۸۶۰۳۲۱ / ۸۸۳۱۴۵۳۲ (۰۲۱)

تلفن همراه : ۰۹۱۲۸۴۳۲۷۷۳

ایمیل : info@novinacc.com