مشاوره رایگان: ۸۸۳۱۴۵۳۲/ ۸۸۳۱۴۵۳۲ (۰۲۱)

ثبت تغییرات شرکت

تغییرات شرکت

انواع تغییرات عبارتند از :

  • انحلال شرکت
  • افزایش سرمایه شرکت
  • کاهش سرمایه شرکت
  • تغییر،الحاق یا کاهش موضوع شرکت
  • تغییر آدرس شرکت
  • ایجاد شعبه
  • تغییر دارندگان حق امضا
  • نقل و انتقال سهام
  • اصلاح مواد اساسنامه شرکت
  • تعیین یا تمدید بازرسان
  • تعیین یا تمدید اعضای هیات مدیره
  • تعیین سمت هیات مدیره

مراحل انجام تغییرات شرکت

1-تحویل مدارک هویتی اعضا،آگهی تاسیس،آخرین آگهی تغییرات شرکت توسط موکل به کارشناسان امور ثبتی موسسه نوین ارقام
 

۲-تنظیم صورتجلسه تغییرات موردنظر توسط کارشناسان امور ثبتی موسسه نوین ارقام

۳-تحویل صورتجلسه به موکل جهت امضا توسط کلیه اعضاء(هیئت مدیره و بازرسان) و درج مهر شرکت (در صورت امکان) در همه صفحات صورتجلسه.

۴-تحویل صورتجلسه امضاء شده توسط موکل به کارشناسان امور ثبتی ما.

۵-ارسال صورتجلسه به سازمان ثبت شرکتها جهت بررسی،تایید صلاحیت صورتجلسه و ثبت تغییرات مورد نظر.

۶-پرداخت هزینه حق الثبت و حق الدرج و پرداخت هزینه دیگر جهت ارسال روزنامه و انتشار آن در روزنامه رسمی کشور.

انحلال شرکت

انحلال شرکت به منزله پایان عمر شرکت و عدم ادامه فعالیت می باشد که اعضا اقدام به ثبت انحلال می نمایند،برای اقدام به انحلال ابتدا می بایست یک نفر به عنوان مدیر تصفیه تعیین و معرفی گردد که وظیفه آن رسیدگی به امور شرکت همزمان یا بعد از انحلال شرکت و تقسیم دارائی و سرمایه میان سهامداران می باشد.

افزایش سرمایه شرکت

زمانیکه شرکت برای پاسخگویی به نیازها و گسترش فعالیت‌های خود به منابع مالی جدید نیاز داشته باشد، با پیشنهاد هیئت مدیره(سهامداران) شرکت جهت تامین منابع مورد نیاز اقدام به افزایش سرمایه میکند تا سرمایه شرکت به میزان مورد نظر افزایش یابد.افزایش سرمایه از طریق انتشار سهام جدید یـا بـالا بـردن مبلغ اسمی سهام موجود،صورت میگیرد.

کاهش سرمایه شرکت

کاهش سرمایه نوع دیگری از تغییر در سرمایه شرکت به شمار می آید، کاهش سرمایه هم در شرایطی که شرکت در شرایط ناخوشایندی قرار دارد مفید است ،شرکت به دلیل ضرر های وارد شده قسمتی از سرمایه خود را از دست داده و تا آن ضرر جبران نشود تقسیم سود غیرممکن می باشد که با این کاهش سرمایه سهامداران می توانند در صورت سود دهی شرکت سود را میان خود تقسیم کنند.

تغییر،افزایش یا کاهش موضوع شرکت

موضوع شرکت بیانگر هدف و حوزه فعالیت شرکت می باشد که باید جهت روشن نمودن وظایف و اختیارات اعضاء در اساسنامه به طور کامل قید شود، بر این اساس هیئت مدیره شرکت نمی توانند سرمایه شرکت را در فعالیت هایی خارج از  موضوع موجود در اساسنامه بکار ببرند. موضوع شرکت در صورت صلاحدید اعضای شرکت قابل تغییر، افزایش یا کاهش است. لذا چنانچه در اساسنامه، موضوع شرکت به درستی قید  نگردد یا شرکت قصد گسترش فعالیت خود در زمینه های دیگر را داشته باشد، می توانند موضوع خود را تغییر دهد و یا به موضوع قبلی شرکت موضوعاتی را الحاق کند، هر گونه تغییر در موضوع شرکت در مجمع عمومی فوق العاده انجام می شود(مجمع عمومی فوق العاده تجمع سهامداران شرکت است که به دلیل انجام تغییرات گرد هم جمع می آیند و تصمیم گیری می کنند.)

تغییر آدرس شرکت

تغییر آدرس شرکت به منظور تغییر مکان از محل شرکت به محلی دیگر می باشد. آدرس هر شرکت محل قانونی و نشانی معتبر آن است که در آگهی تاسیس اعلام می شود، تغییر آدرس بدلیل تغییر مکان فیزیکی دفتر مرکزی یک شرکت صورت میگیرد که باید ثبت و آگهی و در روزنامه انتشار شود.

ایجاد شعبه

زمانیکه یک شرکت تصمیم میگیرد در مکانی دیگر به علت گسترش فعالیت خود شعبه یا شعبات جدید ایجاد کند،  مانند تغییر آدرس می باشد و دارای شرایط و مدارک یکسان است و همان مراحل در سازمان ثبت شرکت ها طی خواهد شد.

تغییر دارندگان حق امضا

شرکت برای امضاء کردن چک ها و سفته ها و قراردادها و اوراق بهادار و اوراق عادی و اداری ، یکی یا همه اعضای هیئت مدیره را به عنوان دارنده یا دارندگان حق امضا معرفی می کند ،حق امضاء شرکت را می تواند یک یا چند نفر داشته باشد که با موافقت کلیه اعضای هیئت مدیره به اعضا اعطاء می شود، پس از تاسیس شرکت، تغییر در حق امضاء  در هر زمانی قابل اعمال است که با تصمیم کلیه اعضای شرکت و سهامداران صورت میگیرد.

نقل و انتقال سهام

نقل و انتقال سهام زمانی صورت می گیرد که شخص قصد خارج شدن از شرکت را داشته باشد یا عضو جدید وارد شرکت شود یا به عبارتی سهامداران شرکت تصمیم بگیرند سهام را بین خود جا به جا کنند ، برای نقل و انتقال شرکت تمامی افراد واگذارکننده سهام و گیرنده  می بایست مالیات خود را به ادارات مربوطه پرداخت نمایند.

اصلاح مواد اساسنامه شرکت

هرگاه شرکت تصمیم بگیرد در برخی مواد اساسنامه تغییر ایجاد کند اقدام به اصلاح مواد اساسنامه می نماید ، هرگونه تغییر یا اصلاح در اساسنامه باید با موافقت شرکا و هیئت مدیره صورت پذیرد .

تمدید شرکت

شرکت های سهامی خاص برای ادامه فعالیت و شرکت در مناقصات و مزایدات و اجرای پروژه های خود می بایست اعضای هیئت مدیره و سهامداران خود را هر دوسال تعیین و تمدید و بازرسان خود را هر یک سال تعیین و تمدید کنند که در مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صورت میگیرد و آگهی می شود. تمدید شامل شرکت های با مسئولیت محدود نمی شود  چون مدت فعالیت این نوع شرکتها نامحدود است ولی تغییر و تعیین اعضاء هیئت مدیره در شرکت با مسئولیت محدود بلامانع است.

راه های ارتباط با ما

جهت مشاوره رایگان ثبتی ، مالی و حسابداری همین حالا با ما تماس بگیرید

مشاوره رایگان : ۸۸۳۰۷۶۳۹ /۸۸۸۶۰۳۲۱ / ۸۸۳۱۴۵۳۲ (۰۲۱)

تلفن همراه : ۰۹۱۲۸۴۳۲۷۷۳

ایمیل : info@novinacc.com