مشاوره رایگان: ۸۸۳۱۴۵۳۲/ ۸۸۳۱۴۵۳۲ (۰۲۱)

دسته بندی :

ثبت شرکت های عمرانی

هر ساله در کشور تعداد زیادی شرکت مختلف تاسیس  می شود و شرکت هایی که بیشترین تعداد را به ثبت  می رسانند شرکت های ساختمانی هستند چرا که ثبت شرکت های عمرانی  دامنه فعالیت بیشتری و درآمد خوبی در این زمینه دارند. پس  لطفا با ما همراه باشید اگر قصد راه اندازی در شرکت ساختمانی را دارید. با گسترش و توسعه شهرهای ایران، سرمایه گذاری در بخش عمرانی یکی از داغ ترین و جذاب ترین موضوعات دنیای سرمایه گذاری شده است که روز به روز در حال افزایش است.

در این زمینه  ثبت شرکت های عمرانی برای سرمایه گذاری بسیار موثر است. تنها بخشی از فعالیت های این نوع شرکت محاسبه، طراحی، اجرا، نظارت، مشاوره پروژه های عمرانی اعم از فلز و بتنی، آجر، سنگ، مسکونی، تجاری و اداری، ، پل سازی، سدسازی ،راه و راه سازی، تونل سازی و سایر فعالیت ها در زمینه ساخت و ساز، خاکریزی و خاکبرداری، آسفالت ریزی و خط کشی، سند بلاست، سدسازی، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری و غیر شهری است. شرکت های سها می  خاص قابل اعتمادتر هستند به همین دلیل بهتر است فرم شرکت سها می خاص را برای ثبت شرکت های عمرانی انتخاب کنید و دلایل آن به شرح زیر است.

ثبت شرکت های عمرانی
ثبت شرکت های عمرانی

 

دلایل توجه ثبت شرکت های عمرانی در ایران

– هر ساله در دانشگاه های مختلف تعداد زیادی فارغ التحصیل رشته مهندسی در ایران داریم. رشته های پر طرفدارمهندسی در ایران رشته های مهندسی برق ، معماری ، شهرسازی، عمران و غیره  هستند. طبیعی است که فارغ التحصیلان مهندسی پس از گذراندن دوره دانشگاهی خود به دنبال کسب و کار باشند و درآمد اولین گزینه برای آنها برای راه اندازی شرکت جهت  کسب و کار است. این  که کار گروهی است و چند نفر  می توانند با هم  کار کنند از مزیت های این شرکت است.

 

  • فعالیت های عمرانی در هر کجای دنیا که نگاه کنید، بسیار گسترده است. در گروه کاری عمرانی کلیه کارهای ساختمانی راه سازی، تونل سازی، پل سازی و غیره قرار  می گیرند. بنابراین اگر افراد زیادی به این سمت جذب  می شوند و برای کسب درآمد به ثبت شرکت های عمرانی مراجعه  می کنند کاملا طبیعی است.

 

  • درآمد و سود زیادی در زمینه ثبت شرکت های عمرانی وجود دارد زیرا فعالیت های عمرانی با صرف نظر از شرایط نظا می  و اقتصادی  هر کشوری، متوقف نمی شود، بنابراین این فعالیت ها در هر کجا که باشند ادامه خواهند داشت. به همین دلیل افراد زیادی به آنجا مراجعه  می کنند که این امر امری بسیار طبیعی است.

 

  •   همیشه قدرت فعالیت های عمرانی در هر کشوری  باعث تقویت اقتصاد و قدرت آن کشور  می شود به همین دلیل این فعالیت های عمرانی همواره مورد حمایت دولت است . یک مهندس برای کسب درآمد زمانیکه  به سراغ تاسیس یک شرکت عمرانی  می رود به دلیل همین حمایت های دولتی است.
ثبت شرکت های عمرانی در ایران
ثبت شرکت های عمرانی در ایران
  •  در کشورمان، تعداد زیاد فارغ التحصیلان رشته عمران و شاخه های متنوع مختلف آن و همچنین در رشته های برق، مکانیک و … وجود دارد پس یکی از مهم ترین دلایل کثرت ثبت شرکت های عمرانی در کشورمان همین موضوع  می باشد. و این موضوع حائز اهمیت است که بدانید  یکی از 3 کشور برتر دنیا که در زمینه تولید مهندسی فعال هستند ایران  می باشد. ثبت شرکت های عمرانی از یک شرکت برای این تعداد زیاد فارغ التحصیل مهندسی یکی از راه های ایجاد اشتغال  می باشد. گروهی از آنها وارد عرصه ساخت و ساز عمرانی و به طور گسترده تری وارد پروژه های عمرانی در سطح جهانی در کشور  می شوند  و در کشورمان نمونه هایی از شرکت های بزرگ عمرانی که در پروژه های عمرانی بین المللی فعال هستند وجود دارد.

 

  •  بازار بسیار گسترده کار و همچنین تنوع و گستردگی فعالیت های عمرانی یکی دیگر از مهمترین دلایل جذابیت  ثبت شرکت های عمرانی در کشورمان است، فعالیت های عمرانی از قبیل پل سازی، ساخت تونل، سدسازی، راه سازی، نیروگاه سازی، زیرساخت های صنعت نفت و گاز، ساخت و ساز انبوه مسکن، تعمیر و مرمت آثار باستانی و باستانی وآثار تاریخی ، اسکله سازی، ساخت فرودگاه، مدرسه سازی، بیمارستان سازی، ساخت مجتمع تجاری و اداری، ساخت استادیوم ها، احداث پارک و فضای تفریحی، ایجاد فضای سبز و نگهداری آنها، چیدمان خیابان ها، کوچه ها و و غیره  می باشد.

 

  • سود سرشار حاصل از فعالیت در حوزه ثبت شرکت های عمرانی یکی دیگر از دلایل جذابیت  شرکت های عمرانی در کشور ایران  می باشد، این مورد در شرایط مختلف ساخت و ساز، اقتصاد و توسعه همواره مورد توجه بوده و یکی از قابل اعتمادترین ها می باشد و این موضوع را تجربه ثابت کرده است. اما این موضوع حتی در این شرایط که اگرچه گاهی اوقات کارایی اقتصادی آن کاهش می یابد و تابع شرایط اقتصادی و سیاسی نیست  همچنان محبوب و جذاب  می باشد.

 

  •  حمایت قوی دولت از صنعت ساخت و ساز و توسعه و فعالیت عمرانی در کشورمان یکی دیگر از دلایل محبوبیت  ثبت شرکت های عمرانی در کشورمان ایران  می باشد. بخش عظی می از اقتصاد و صنعت نیز با آن ،یعنی ثبت شرکت های عمرانی، همگام  می شود وهمچنین مورد مهم وابسته بودن بسیاری از صنایع و مشاغل به طور مستقیم و غیرمستقیم به فعالیت های عمرانی وجود دارد امابه شرط آنکه چرخ این فعالیت به درستی بچرخد، و این موضوع  می تواند موارد مختلف زیادی را به همراه داشته باشد. مورد ایجاد اشتغال یکی از مواردیست که به تنهایی  می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی را حل کند .

  •  در نهایت عدم وجود شرکت های رقیب خارجی در این زمینه یکی دیگر از دلایل جذابیت  ثبت شرکت های عمرانی در کشورمان ایران است که همین مورد به تنهایی میتواند نشان دهنده اهمیت این موضوع باشد که خوشبختانه دانش ساخت و ساز و عمران در ایران به چنین سطحی از پیشرفت رسیده است. در این موضوع کشور ما نیازی به برون سپاری پروژه های عمرانی به شرکت های خارجی احساس نمیکند و در بسیاری از زمینه ها به خودکفایی رسیده و در نتیجه شرکت های قدرتمند ایرانی بسیاری از فعالیت های عمرانی را درکشورمان در اختیار  می گیرند.

شرایط ثبت شرکت های عمرانی

  •  ثبت شرکت های عمرانی مستلزم حضور اعضای هیئت مدیره است، اما تعداد اعضایی که فعالیت آنها محدود است متفاوت است. ، حداقل دو نفر از اعضای هیئت مدیره باید حضور داشته باشند و نیازی به حضور بازرس نیست اگر که شما قصد ثبت شرکت با مسئولیت محدود را دارید و این مورد مهم را شما باید بدانید که حضور حداقل سه عضو هیئت مدیره و دو نفر از بازرسان در مورد سهام خاص الزا می   می باشد.

 

  •  در دسترس هر شرکت میزان سرمایه اولیه متفاوت است.

 

  •  شرکتی که در شرف افتتاح است برای نام شرکت به دپارتمان مراجعه  می کند و ظرف چند روز تایید  می شود و در صورت وجود مشکل در نام کاربردی باید نام شرکت را تغییر داد تا زمانی که درخواست نام ثبت شود.

 

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت های عمرانی

مدارک مختلفی برای  ثبت شرکت های عمرانی احتیاج است و این موضوع با توجه به نوع شرکتی که قرار است به راه اندازی برسد.

 مدارک مورد نیاز جهت راه اندازی شرکت عمرانی سهامی

1-کارت ملی و شناسنامه همه ی شریکان

2-داشتن گواهی عدم سوء پیشینه برای کلیه ی افراد شرکت لازم است

3-تحویل اساسنامه امضا شده توسط شرکا

4-ارائه دادن اظهار نامه

5-تهیه کردن صورت جلسه ی مجمع

6-تهیه کردن صورت جلسه ی هیات مدیره

7- هیئت مدیره نباید در جای دیگری مشغول به کار باشند و لازم به ارائه ی تعهد نامه است

8- باید مبلغی به عنوان سپرده، در بانک گذاشته شده است و مستلزم ارائه ی فیش بانکی  می باشد.

9- ارائه ی وکالتنامه از جانب شخص الزا می است در صورتی که کارها توسط وکیل قانونی انجام شده باشد.

 مدارک لازم جهت راه اندازی شرکت با فعالیت محدود

1- کارت ملی و شناسنامه شریکان

2- ارائه ی گواهی عدم سوء پیشین

3-تهیه ی فرم شرکتنامه شرکت

4- تهیه ی فرم تقاضا نامه شرکت

5- اساسنامه شرکت

6- تحویل وکالت نامه وکیل

7- ارائه ی فرم تعهد نامه برای عدم کار در مشاغل دولتی

8- تهیه کردن فرم امضا شده صورت جلسه مجمع عمومی

 

 مدارک لازم جهت راه اندازی شرکت عمرانی
 مدارک لازم جهت راه اندازی شرکت عمرانی

مراحل ثبت شرکت های عمرانی

1) یک سری مراحل بعد از اینکه یک یا چند نفر تصمیم به  ثبت شرکت های عمرانی گرفتند، وجود دارد. اولین قدم در رابطه با این موضوع این است که اطلاعات کلی در مورد کار و نحوه عملکرد آن که در حال انجام آن هستیم  به دست آوریم. اعضای تشکیل دهنده هیئت مدیره شناسایی و میزان سرمایه گذاری در این مرحله باید مشخص شود. علاوه بر این شرایط، شروع فعالیت شرکت و وظایف هر یک از اعضا برای وی در این مرحله باید مشخص و به طور کامل تشریح شود.

2) لازم است پس از تعیین مسئولیت هر یک از اعضا و محل شرکت و همچنین بودجه تعیین شده برای آنها، به دفتر مراجعه و کلیه اطلاعات ضروری جهت تکمیل مدارک موجود در سامانه را در اختیار آنها قرار دهید. هم چنین نام انتخابی باید در این مرحله به دفتر اعمال گردد.

3) در این مرحله کلیه مدارک مورد نیاز برای  ثبت شرکت های عمرانی که در بالا توضیح دادیم را چه به صورت حضوری یا پستی باید به دفتر تحویل داد.

4) تایید یا عدم تایید یک درخواست به متقاضیان در مدت زمان کوتاهی، اطلاع داده  می شود برای امضای سند تایید شده. در صورت تایید درخواست باید شخصا به دفتر مراجعه کنید و در صورت عدم تایید درخواست باید نسبت به رفع نواقص موجود اقدام کرده و   مجددا به سامانه مراجعه نمایید.

5) در مرحله پایانی در صورت موفقیت آمیز بودن نیاز است آگهی در یکی از روزنامه های رسمی با عنوان تاسیس شرکت جدید درج شود. به صورت رسمی  شرکت  می تواند پس از انتشار آگهی، شروع به ارائه خدمات نماید.

 هزینه تاسیس شرکت های عمرانی

بخشی از شرکت برای این کار هزینه ای را در نظر  می گیرد که قیمت دقیقی نیست. با توجه به هزینه درج آگهی در روزنامه، حقوق مدیر و هزینه ثبت هزینه  ثبت شرکت های عمرانی تعیین  می شود.

 هزینه تاسیس شرکت های عمرانی
 هزینه تاسیس شرکت های عمرانی

نتیجه گیری

در آخر نکته دیگر اینکه  می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های مربوط به ثبت و تشکیل شرکت عمرانی و همچنین هرگونه سوال در مورد تشکیل و  ثبت شرکت های عمرانی و مراحل آن، با کارشناسان تماس بگیرید،  می توانید پاسخ دقیق، شرایط و مدارک مورد نیاز را دریافت و با یک موسسه حقوقی معتبر تماس بگیرید…

 

 

سایر مقالات موسسه نوین ارقام ماندگار تراز

      ثبت شرکت خصوصی

ثبت شرکت خصوصی

راه اندازی شرکت خصوصی یک سرمایه گذاری هیجان انگیز است. که نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد. ثبت شرکت

ادامه مطلب »

ثبت شرکت مدلینگ

ثبت شرکت مدلینگ یکی از مواردی است که برای ورود به دنیای مدلینگ بسیار مهم است. ثبت شرکت مدلینگ به معنای

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *