مشاوره رایگان: ۸۸۳۱۴۵۳۲/ ۸۸۳۱۴۵۳۲ (۰۲۱)

دسته بندی :

مزایای شرکت تعاونی

در این مطلب قصد داریم تا شما را با مزایای شرکت تعاونی اشنا کنیم. در ابتدا برای درک بهتر مزایای این شرکت لازم است که با تعریف شرکت تعاونی اشنا شوید. شرکت تعاونی را می توان شرکتی دانست که جهت رفع نیازهای مشترکی که بین شرکا وجود دارد و بهبود بخشیدن به وضعیت مادی و اجتماعی تشکیل خواهد شد. فعالیت های متنوع و زیادی در این شرکت قابل انجام هستند. از جنله این فعالیت ها می توان به فعالیت های کشاورزی و صنعتی، نگه داری و فروش محصولات مختلف و غیره اشاره کرد. تا پایان مطلب همراه ما باشید تا ضمن اشنایی کامل با شرکت تعاونی شما را با انواع مزایایی که ثبت شرکت تعاونی در پی خواهد داشت اشنا سازیم.

مزیت های ثبت شرکت تعاونی
مزیت های ثبت شرکت تعاونی

مزایای شرکت تعاونی

ثبت شرکت تعاونی بی شک مزیت های بسیاری را به همراه خواهد داشت. دراین قسمت به ذکر تعدادی از مزایای شرکت تعاونی خواهیم پرداخت. در شرکت های تعاونی هر ساله مبلغی به شرکا تعلفپق می گیرد که این مبلغ از پرداخت مالیات معاف می باشد. البته برای اطلاع دقیق از معافیت های مالیاتی این شرکت به سایت نوین ارقام ماندگار تراز مراجعه نمایید. از جمله دیگر مزایای شرکت های تعاونی می توان به این مورد اشاره کرد که تمامی اعضا از حق و حقوق یکسانی در امور مدیریتی شرکت برخوردار هستند.

نیازهای اعضای شرکت به سرعت و بدون هیچ گونه تاخیری تامین می شود. اعضای شرکت می توانند در شرکت ورود و خروج داشته باشند و مانعی برای این کار وجود ندارد. اگر قرار است تغییری در شرکت تعاونی صورت پذیرد، کلیه اعضا باید این تغییر را تایید یا رد کنند. هر یک از اعضا در شرکت تعاونی دارای یک حق رای می باشد. این مورد هم یکی از مهم ترین مزایای شرکت تعاونی محسوب می شود.

مسئولیتی که هر یک از اعضای شرکت بر عهده دارند متناسب با میزان سهامشان در شرکت می باشد. همچنین بالطبع میزان سود و بهره برداری نیز متناسب با میزان سهام خواهد بود.  از جمله مهم ترین مزایای این شرکت می توان به معافیت از پرداخت مالیات بر درآمد، تمبر و حق الثبت اشاره داشت.

اهداف تشکیل شرکت های تعاونی
اهداف تشکیل شرکت های تعاونی

معرفی شرکت تعاونی

بعد از اینکه با مزایای شرکت تعاونی اشنا شدید. لازم است برای اگاهی همه جانبه به معرفی شرکت های تعاونی نیز پرداخته شود. اشخاص حقیقی شرکت های تعاونی را اداره می کنند. شرکت ها و اتحادیه ها از شخصیت حقوقی مستقلی برخوردار هستند. فعالیتی که در این شرکت ها انجام می گیرد مبتنی بر قانون شرکت  های تعاونی است. شیوه عملکرد شرکت های تعاونی به این صورت است که، مردم را جهت رفع نیاز های مشترک و ارتقاء زندگی اقتصادی و اجتماعی گرد هم می اورد. یکی از نکات دیگری که راجع به شرکت های تعاونی لازم است بدانید این است که تمامی اعضای ان فارغ از میزان سرمایه و سهام از حق رای یکسانی برخوردار هستند.

 

 

نحوه عضویت در شرکت های تعاونی
نحوه عضویت در شرکت های تعاونی

هدف از تشکیل دادن شرکت های تعاونی

با توجه به مزایای شرکت تعاونی همواره افراد زیادی هستند که به سمت تشکیل شرکت تعاونی پیش می روند. علاوه بر نفع مادی که در این شرکت ها مد نظر است اما هدف اصلی را می توان بهبود و ارتقاء وضعیت اقتصادی، اجتماعی و رفاهی شرکا دانست. اهدافی که برای تشکیل شرکت تعاونی ذکر شده است شامل:

۱: فراهم کردن امکانات و شرایط لازم، جهت کار برای تمامی اعضا با هدف اشتغال زایی

۲: کار را در اختیار کسانی قرار دادن که قادر به انجام کار هستند ولی ابزار کار را ندارند.

۳: ممانعت کردن از تمرکز ثروت توسط افراد یا گروه های خاص، که با این مورد عدالت اجتماعی تا حدودی برقرار خواهد شد.

۴: با تاسیس شرکت تعاونی از کارفرمای مطلق شدن دولت نیز جلوگیری به عمل می اید.

۵: مدیریت کردن منابع و سرمایه در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

۶: از احتکار، انحصار و تورم نیز جلوگیری خواهد شد.

۷: مشارکت بین مردم افزایش خواهد یافت.

 

 

مزایای شرکت تعاونی
مزایای شرکت تعاونی

مزایای دیگر شرکت های تعاونی

در بخش قبلی تعدادی از مزایای شرکت تعاونی را ذکر کردیم، در این قسمت نیز به صورت تیتر وار مزایای دیگر شرکت های تعاونی را برای شما شرح خواهیم داد.

۱: فرصت های شغلی جدید ایجاد خواهد شد، که این مورد خود سبب رفع بیکاری محسوب می شود.

۲: منابع به صورت عادلانه در میان اعضا توزیع خواهد شد.

۳: توانمند سازی نیرو ها نیز از دیگر اهداف شرکت تعاونی می باشد.

۴: از رانت خواری و ایجاد انحصار نیز جلوگیری خواهد شد.

۵: از مشارکت عمومی حمایت های زیادی خواهد شد.

موارد ذکر شده در قسمت فوق سایر مزایای شرکت های تعاونی است.

 

تعداد شرکا در شرکت تعاونی
تعداد شرکا در شرکت تعاونی

عضویت در شرکت های تعاونی

حال با اطلاع کامل از مزایای شرکت تعاونی ممکن است که تمایل داشته باسید در شرکت های تعاونی عضو شوید. بنابراین ابتدا باید با شرایط عضویت اشنا شوید. مطابق با قانون تعاون عضویت در این شرکت برای تمام اشخاص فعال یا ساکن در منطقه عملیاتی شرکت ازاد می باشد. تنها برای عضویت لازم است که یک سهم بخرید و به صورت کامل مبلغ را پرداخت نمایید. شرکت های تعاونی حداقل باید دارای هفت عضو باشند. که این تعداد بر اساس نوع شرکت متفاوت خواهد بود. یکی دیگر از شرایط عضو بودن در این شرکت، عدم عضویت در شرکت تعاونی با موضوع فعالیت مشابه می باشد.

اینک با توجه به مزایای ثبت شرکت های تعاونی و شرایط عضویت می توانید تصمیم خود را جهت عضویت نهایی کنید. اگر می خواهید با انواع شرکت های تعاونی اشنا شوید به سایت شرکت نوین ارقام ماندگار تراز مراجعه فرمایید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه نمایند.

 

ثبت شرکت تعاونی با شرکت نوین ارقام ماندگار تراز
ثبت شرکت تعاونی با شرکت نوین ارقام ماندگار تراز

کلام پایانی

در این مقاله علاوه بر مزایای شرکت تعاونی، به معرفی شرکت تعاونی و شرایط عضویت در این شرکت نیز پرداخته شده است. با مطالعه کامل و دقیق مطلب می توانید با دید بهتری راجع به تاسیس یا عضویت در شرکت تعاونی تصمیم بگیرید. اگر ابهامی در ذهن خود دارید با مشاوران مجوعه نوین ارقام ماندگار تراز تماس حاصل فرمایید ان ها راهنمایی های لازم را به شما ارائه خواهند کرد. همچنین کارشناسان حاضر در مجموعه شما را در کلیه مراحل عضویت یاری خواهند کرد. با کمک این مجموعه تمامی کارها و روند اداری در کم ترین زمان ممکن صورت می گیرد و این گونه از اتلاف وقت جلوگیری خواهد شد. شرکت نوین ارقام با سال ها تجربه درخشان در امور مختلف مالی و ثبت شرکت ها در کنار شما است تا  با اگاهی کامل بهترین تصمیم را بگیرید.

سایر مقالات موسسه نوین ارقام ماندگار تراز

      ثبت شرکت خصوصی

ثبت شرکت خصوصی

راه اندازی شرکت خصوصی یک سرمایه گذاری هیجان انگیز است. که نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد. ثبت شرکت

ادامه مطلب »

ثبت شرکت مدلینگ

ثبت شرکت مدلینگ یکی از مواردی است که برای ورود به دنیای مدلینگ بسیار مهم است. ثبت شرکت مدلینگ به معنای

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *