مشاوره رایگان: ۸۸۳۱۴۵۳۲/ ۸۸۳۱۴۵۳۲ (۰۲۱)

دسته بندی :

نحوه تغییر مدیر عامل شرکت سهامی خاص

یکی از اختیارات هیئت مدیره شرکت های سهامی خاص انتصاب و یا تغییر مدیر عامل شرکت سهامی خاص است. در صورت نیاز، اعضای هیئت مدیره یک شرکت می توانند برای تغییر مدیرعامل اقدام کنند. مدیر عامل می تواند از بین اعضای هیئت مدیره، سهامداران شرکت و حتی فردی خارج از این چارچوب انتخاب شود. مدیر حکم نماینده شرکت را دارد و از سوی تمامی اعضای هیئت مدیره حق امضا دریافت می کند. با اینکه این نماینده اختیاراتی دارد اما باید در چارچوب قوانین اساسنامه عمل کند.

نحوه تغییر مدیر عامل شرکت سهامی خاص
نحوه تغییر مدیر عامل شرکت سهامی خاص

این اساسنامه را اعضای هیئت مدیره تعیین می کنند و در صورت عدم رعایت قوانین ذکر شده در آن، اعضای هیئت مدیره می توانند برای تغییر مدیر عامل شرکت سهامی خاص اقدام کنند. توجه کنید که یک مدیرعامل بعنوان نماینده یک شرکت، وظایفی دارد که باید به آنها عمل کند و برای انجام این وظایف به او اختیاراتی اعطا می شود. اما تغییر مدیرعامل صرفا به معنی عملکرد نادرست مدیرعامل نیست.

مراحل لازم برای تغییر مدیر عامل شرکت سهامی خاص

تنظیم یک صورت جلسه برای انجام این کار ضروری است. این صورت جلسه همچنین باید به تصویب اعضای هئیت مدیره برسد. سپس رونوشت اطلاعات اعضای شرکت به اداره ثبت شرکت ها ارائه خواهد شد تا تغییر مدیرعامل رسمیت پیدا کند و مراحل اداری آن طی شوند.

وظایف مدیر عامل

  1. کنترل حساب ها و بررسی آنها
  2. تلاش برای حفظ اموال و اسناد شرکت
  3. محاسبه سود و زیان و تحویل آن به هئیت مدیره
  4. نظارت بر هزینه های جاری شرکت
  5. مراقبت از اموال شرکت
  6. نظارت بر استخدام و اخراج کارمندان
  7. نظارت بر تمامی امور اداری و مالی شرکت

موارد بالا تنها بخش کوچکی از وظایف مدیرعامل هستند که باید به دقت به هرکدام از آنها رسیدگی کند.

مراحل تغییر مدیرعامل

ابتدا باید شخصی بعنوان مدیرعامل جدید درنظر گرفته شود. سپس صورت جلسه توسط افراد هیئت مدیره تصویب و امضا می شود. در مرحله بعد باید درخواست تغییر مدیر عامل شرکت را به شکل اینترنتی در سامانه اداره ثبت، ثبت کنند. همچنین صورت مسئله و دیگر مراحل مربوط به پرونده باید به اداره ثبت برسند. مدتی طول خواهد کشید که کارشناس ها هویت و صلاحیت مدیرعامل جدید را بررسی کنند. در صورت عدم موافقت اداره ثبت به دلیل ناقص بودن مدارک، باید مدارک را تکمیل کرده و مجددا درخواست خود را ثبت کنند تا دوباره مورد بررسی کارشناسان اداره ثبت قرار بگیرد. در این صورت پس از مدتی موافقت با درخواست مذکور اعلام خواهد شد و مدیرعامل تغییر خواهد کرد.

سایر مقالات موسسه نوین ارقام ماندگار تراز

      ثبت شرکت خصوصی

ثبت شرکت خصوصی

راه اندازی شرکت خصوصی یک سرمایه گذاری هیجان انگیز است. که نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد. ثبت شرکت

ادامه مطلب »

ثبت شرکت مدلینگ

ثبت شرکت مدلینگ یکی از مواردی است که برای ورود به دنیای مدلینگ بسیار مهم است. ثبت شرکت مدلینگ به معنای

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *