مشاوره رایگان: ۸۸۳۱۴۵۳۲/ ۸۸۳۱۴۵۳۲ (۰۲۱)

دسته بندی :

آشنایی با انواع کارت بازرگانی + اخذ آن

در ابتدا لازم است که بدانید هر فرد یا شرکتی که قصد تجارت، صادرات، واردات و سایر فعالیت های بازرگانی را دارد مستلزم به دریافت کارت بازرگانی می باشد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع کارت بازرگانی اشنا سازیم. اتاق تعاون تهران یا شهرستان ها کارت بازرگانی را برای شما صادر خواهند کرد. صدور کارت نیاز به طی کردن مراحل و اماده کردن مدارکی دارد که در ادامه ی مطلب به طور کامل شرح خواهیم داد. برای اینکه بدانید کارت بازرگانی چیست؟ و با انواع ان اشنا شوید، همچنین اگر می خواهید با مدارک لازم و شرایط صدور این کارت اشنا شوید پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

معرفی انواع کارت بازرگانی
معرفی انواع کارت بازرگانی

معرفی انواع کارت بازرگانی

در اینجا با انوع مختلف کارت بازرگانی اشنا خواهید شد. انواع کارت بازرگانی شامل، کارت بازرگانی تجاری، کارت بازرگانی خدماتی، کارت بازرگانی تولید، صنعتی، موردی، تعاونی، حقوقی و کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی می باشد. با توجه به اینکه چه فعالیتی دارید لازم است که جهت دریافت کارت بازرگانی مورد نظر اقدام نمایید. تعدادی از این کارت ها مختص به اشخاص حقوقی و تعدادی به هر دو شخص حقیقی و حقوقی تعلق دارد. در ادامه به بررسی هر یک از این کارت های بازرگانی پرداخته خواهد شد.

کارت بازرگانی تجاری

هم اشخاص حقیقی هم اشخاص حقوقی می توانند جهت دریافت کارت بازرگانی تجاری اقدام نمایند. با دریافت این کارت می توانند فعالیت های مربوط به صادرات و واردات را به انجام برسانند. فعالیت هایی که می توانید با کارت بازرگانی تجاری انجام دهید شامل، ثبت سفارش، صدور کالاهای دارای مجوز و غیره می باشد.

کارت بازرگانی خدماتی

تنها اشخاص حقوقی می توانند این کارت بازرگانی را دریافت کنند. پس کارت بازرگانی خدماتی از انواع کارت بازرگانی می باشدکه فقط به شخصیت های حقوقی تعلق خواهد گرفت. با دریافت این کارت صادرات و واردات فقط در زمینه فعالیت مربوطه قابل انجام است.

کارت بازرگانی تولیدی، صنعتی

اشخاص حقوقی که در زمینه ی تولیدی فعالیت می کنند قادر به دریافت کارت بازرگانی تولیدی، صنعتی هستند. با دریافت این کارت قابلیت واردات مواد اولیه و صادر کردن ان بعد از مرحله ی تولید قابل انجام می باشد.

کارت بازرگانی چیست؟
کارت بازرگانی چیست؟

 

کارت بازرگانی موردی

یکی از انواع کارت بازرگانی موجود کارت بازرگانی موردی می باشد که هر دو شخص حقوقی و حقیقی می توانند ان را دریافت نمایند. برای یک بار ترخیص کردن کالا این کارت صادر خواهد شد.

کارت بازرگانی تعاونی

شرکت های تعاونی فعال در سراسر کشور می توانند کارت بازرگانی تعاونی را دریافت نمایند. برای دریافت این کارت لازم است که به اتاق تعاونی شهر خود مراجعه فرمایید.

کارت بازرگانی حقوقی

شرکت ها، اتحادیه، کارخانه ها، موسسه های مختلف و …. جهت فعالیت تجاری خود می توانند این کارت را اخذ نمایند.

کارت بازرگانی حقیقی

حال اگر شخصی به تنهایی فعالیت تجاری را انجام می دهد می تواند کارت بازرگانی را دریافت نماید. البته شرایط دریافت این کار با انواع دیگر کارت بازرگانی متفاوت می باشد.

هزینه دریافت انواع کارت بازرگانی
هزینه دریافت انواع کارت بازرگانی

کاربرد و مزایای اخذ انواع کارت بازرگانی

با دریافت انواع کارت بازرگانی امکان عضو شدن در اتاق بازرگانی برای شما فراهم خواهد شد. می توانید صادرات و واردات را از مناطق ازاد به انجام برسانید. به صورت تجای قادر خواهید بود که کالاهای مورد نظر را صادر یا وارد نمایید. با کارت بازرگانی ترخیص کالا و ثبت سفارش برای شما فراهم خواهد شد. با اخذ این کارت می توانید در نمایشگاه های بین المللی شرکت کنید. می توانید با تاجران خارجی به مذاکره بپردازید. ویزای تجاری برای شما صادر خواهد شد. با کارت بازرگانی به عنوان بازرگان برای اشخاص حقیقی شناخته خواهید شد. با توجه به مزایا و کاربرد های که برای کارت بازرگانی ذکر کردیم دریافت کارت بازرگانی برای اشخاص مربوطه بسیار حائز اهمیت و قابل توجه خواهد بود.

شرایط دریافت کارت بازرگانی

برای اینکه بتوانید انواع کارت بازرگانی را دریافت نمایید لازم است مدارک خاصی را ارائه نمایید. بسته به اینکه کارت بازرگانی شما چه نوع کارتی می باشد شرایط دریافت ان نیز متفاوت خواهد بود. در ادامه مدارک و شرایط لازم برای اشخاص حقیقی و حقوقی را ذکر می کنیم.

مزایا و معایب کارت بازرگانی
مزایا و معایب کارت بازرگانی

اشخاص حقوقی

1: داشتن شرکت ثبت شده با مدارک معتبر از الزامات دریافت کارت بازرگانی می باشد.

2: لازم است که عدم ورشکستگی شرکت را به اثبات برسانید.

3: محل کار و زندگی باید مورد تایید قرار بگیرد.

4: داشتن حساب جاری با اعتبار 200 میلیون تومان نیز یکی از شرایط می باشد.

اشخاص حقیقی

1: سن حداقل 24 سال

2: محل کسب و کار و فعالیت باید مشخص شود.

3: ارائه مدرک تحصیلی معتبری که با حیطه تجارت و فعالیت شما هم خوانی داشته باشد.

4: اشنا بودن با قوانین گمرکی از الزامات دریافت انواع کارت بازرگانی می باشد.

5: باید تمکن مالی نیز به اثبات برسد.

6: لازم است که تعهد کتبی داده شود از کارتبازرگانی به صورت غیر قانونی استفاده نخواهد شد.

7: عدم سوء پیشینه کیفری و داشتن صلاحیت اخلاقی، اجتماعی و …

مدارک لازم برای اشخاص حقیقی جهت اخذ انواع کارت بازرگانی

1: ارائه نمودن عکس تمام رخ که دارای پس زمینه سفید باشد.

2: فرمی که توسط اتاق بازرگانی ارائه شده است بعد از تایید دفتر اسناد رسمی باید تحویل داده شود.

3: ارائه نمودن تصویر کارت ملی هوشمند و تمام صفحات شناسنامه الزامی می باشد.

4: اصل مدرک تحصیلی باید ارائه شود.

5: ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

6: تحویل گواهی بانکی برای اطمینان تایید حساب جاری

7: ارائه نمودن کارت پایان خدمت یا معافیت نیز الزامی است.

جزئیات دریافت کارت بازرگانی
جزئیات دریافت کارت بازرگانی

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی

1: اسناد مربوط به محل کار و فعالیت باید ارائه شود.

2: ارائه نمودن کارت ملی مدیر عامل از ضروریت می باشد.

3: گواهی عدم سوء پیشینه کیفری نیز باید ارائه شود.

4: فرم ارائه شده از سوی اتاق بازرگانی باید تکمیل و تحویل شود.

ابطال کارت بازرگانی

انواع کارت بازرگانی ممکن است که ابطال شوند. در دو صورت ابطال کارت بازرگانی رخ می دهد. اگر در هنگام اخذ کارت تمامی شرایط را دارا باشید ولی بعد از دریافت کار حتی یکی از شرایط لازم را از دست دهید کارت بازرگانی شما ابطال خواهد شد. گاهی هم ممکن است خود افراد برای جلوگیری از سوء استفاده کارت خود را ابطال نمایند.

مدت زمان اعتبار کارت های بازرگانی

کارت های بازرگانی صادر شده چه برای اشخاص حقیقی چه برای اشخاص حقوقی از اعتبار یک ساله برخوردار هستند. همچنین جهت تمدید یک ساله ان می توانید با ارائه مدارک مربوطه اقدامات لازم را انجام دهید. مدارک لازم برای اشخاص حققی و حقوقی در قسمت های قبلی ذکر شده است می توانید به مطالعه ان ها بپردازید.

معافیت از دریافت کارت بازرگانی
معافیت از دریافت کارت بازرگانی

چه افرادی از دریافت کارت بازرگانی معاف هستند؟

کالاهایی که گمرک تشخیص می دهد صادرات ان ها در زمینه فروش کالا نمی باشد از دریافت انواع کارت بازرگانی معاف هستند. همچنین ملوانان ایرانی و شرکت  تعاونی مرزنشینان برای فعالیت خود نیازی به دریافت کارت بازرگانی ندارند. از دیگر افراد نیز می نوان به پیله وران و کارگران ایرانی اشاره کرد که در خارج از کشور مشغول به فعالیت هستند.

کلام پایانی

در این مطلب سعی نمودیم انواع کارت بازرگانی، شرایط دریافت ان، مدارک لازم و ….. را به طور کامل برایتان شرح دهیم. با مطالعه کامل و دقیق اگاهی لازم درباره ی دریافت کارت بازرگانی را اخذ خواهید نمود. از انجایی که کارت بازرگانی مجوزی برای فعالیت شما خواهد بود و به وسیله ان خواهید توسط کلیه فعالیت ها و صادرات و واردات کالا را به صورت قانونی انجام دهید. پس لازم است با انواع کارت بازرگانی و نحوه ی دریافت ان اشنایی کامل داشته باشید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانید به سایت نوین ارقام ماندگار تراز مراجعه نمایید و مشورت های لازم را دریافت کنید.

سایر مقالات موسسه نوین ارقام ماندگار تراز

      ثبت شرکت خصوصی

ثبت شرکت خصوصی

راه اندازی شرکت خصوصی یک سرمایه گذاری هیجان انگیز است. که نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد. ثبت شرکت

ادامه مطلب »

ثبت شرکت مدلینگ

ثبت شرکت مدلینگ یکی از مواردی است که برای ورود به دنیای مدلینگ بسیار مهم است. ثبت شرکت مدلینگ به معنای

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *