مشاوره رایگان: ۸۸۳۱۴۵۳۲/ ۸۸۳۱۴۵۳۲ (۰۲۱)

دسته بندی :

ثبت شرکت شمال تهران

تمامی صاحبان شرکت در هر کجای ایران که باشند باید شرکت خود را به ثبت برسانند زیرا که این کار باعث می شود تا فعالیت آن در چارچوب قوانین تعیین شده انجام شود. از سوی دیگر عدم ثبت شرکت می تواند دردسر آفرین باشد و امکان به رسمیت شناخته شدن آن شرکت را از بین ببرد. ثبت شرکت شمال تهران نیز مانند سایر نقاط می باشد و هیچ قانون متفاوتی ندارد.

بیشتر سهام داران و شرکت داران در شمال تهران دفتر مرکزی دارند. آب و هوای مطلوب و ترافیک پایین آن، این منطقه را به محیطی مناسب برای دفتر داران تبدیل کرده است؛ این موضوع باعث شده تا دستهٔ زیادی از شرکت داران نیز به ثبت برند خود داشته باشند. مؤسسه نوین ارقام این شرایط را فراهم آورده تا شرکت داران شمال تهران بتوانند مراحل ثبت نام را به راحتی انجام دهند. در ادامه این مقاله بیشتر با شرایط ثبت شرکت در شمال تهران آشنا خواهید شد.

ثبت شرکت شمال تهران
ثبت شرکت شمال تهران

ثبت شرکت چیست؟

کسانی که به فکر تأسیس شرکت یا برند خود هستند باید کارای ثبت آن را نیز انجام دهند تا از مزایا آن بهره مند شوند. این کار توسط مؤسسات ثبت شرکت که تحت نظر سازمان ثبت اسناد کشور فعالیت دارند صورت می گیرد. پس از انجام ثبت شرکت آگهی در روزنامه کثیرالانتشار و روزنامه رسمی ثبت می شود و بعد از آن شناسه ملی 11 رقمی به دست فرد متقاضی می رسد. این شناسه نشانهٔ قانونی بودن و ثبت برند یا شرکت می باشد.

در کشور ما به طور کلی 7 نوع شرکت وجود دارد که به ثبت باید برسند که شامل شرکت تضانی، شرکت سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت مختلط سهامی، شرکتبا مسئولیت محدود، شرکت نسبی و شرکت تعاونی تولید و مصرف می باشد. مراحلی که باید برای ثبت تمامی شرکت ها باید طی شود یکسان است اما می تواند مدارک متفاوتی برای آنها درنظر گرفته شده باشد.

آیا ثبت شرکت در شمال تهران متفاوت با سایر ثبت شرکت هاست؟
آیا ثبت شرکت در شمال تهران متفاوت با سایر ثبت شرکت هاست؟

آیا ثبت شرکت در شمال تهران متفاوت با سایر ثبت شرکت هاست؟

ثبت شرکت در شمال تهران همان گونه که از نامش پیداست شامل شرکت هایی می شود که در شمال تهران واقع هستند و فعالیت دارند. مانند مناطقی همچون نیاوران، تجریش، قیطریه، کامرانیه، سعادت آباد، شهرک غرب و…

شاید بعضی ها گمان کنند که در مناطق مختلف شرایط و مراحل ثبت شرکت باهم متفاوت است، اما این طور نیست روند ثبت و سایر امور مربوط به آن برای تمامی افراد در هر نقطه از ایران کاملاً یکسان است.

مراحل ثبت شرکت در شمال تهران

  1. در اولین مرحله که می تواند بسیار مهم باشد، باید شرکای خوب و قابل اعتمادی برای به خوبی پیش بردن فعالیت های شرکت انتخاب کنید. حداقل تعداد شرکا برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود می تواند 2 نفر رو همچنین برای ثبت شرکت سهامی عام خاص 3 نفر باشد. برای انجام درست کارها سعی کنید شریک هایی برای خود انتخاب کنید که هدف های یکسانی در کسب و کار داشته باشید.
  2. در مرحله بعدی باید وارد سامانه امور ثبت شرکت ها شوید و ثبت نام کنید. پس از تکمیل تمامی فرم ها و اطلاعات کارشناسان درخواست شما را بررسی کرده در صورت تأیید کردن وارد مرحله بعدی ثبت می شوید. لیستی که باید تکمیل کنید شامل موارد زیر است:
  3. وارد کردن نام شرکای شرکت
  4. وارد کردن مشخصات شرکا و کارنان
  5. سهم اشخاص
  6. ثبت شعب شرکت
  7. تکمیل اساسنامه
  8. تکمیل شرکت نامه
  9. انتخاب روزنامه سالی/ مالی
  10. تقاضانامه و اظهارنامه
  11. تکمیل مدارک لازم
مراحل ثبت شرکت در شمال تهران
مراحل ثبت شرکت در شمال تهران
  1. گام سوم انتخاب نامی برای شرکتتان است که باید نامی ایرانی و معنی دار باشد. این نام نباید از دیگر شرکت ها تقلید شده باشد. در واقع شما 5 نام متفاوت در لیست درخواست می نویسید و کارشناسان از بین آنها یکی را انتخاب می کنند.
  2. در این مرحله شما باید موضوع و مدت زمان فعالیت شرکت را مشخص و ارائه دهید. باید در انتخاب موضوع شرکت دقت کافی داشته باشید. همچنین موضوع مهمی که در این باره وجود دارد این است که بعضی از موضوع ها نیاز به دریافت مجوز دارند و باید پیش از این مرحله اقدام به دریافت آن کنید.
  3. پس از انتخاب موضوع باید آدرس دقیقی از شرکت خود را ارائه دهید. توجه کنید که مدارک ثبت شرکت به آدرسی که ثبت کرده اید برای شما ارسال می شود. درصورتی که آدرس شرکتتان تغییر کرده باشد باید آن را اطلاع دهید.
  4. مرحلهٔ بعدی برای ثبت شرکت در شمال تهران ارائه سرمایه اولیه برای شروع فعالیت می باشد که حداقل مقدار این سرمایه باید 100 هزار تومان باشد.
مزایای ثبت شرکت در شمال تهران
مزایای ثبت شرکت در شمال تهران

مزایای ثبت شرکت در شمال تهران

اگر دارای شرکتی هستید ا قصد شروع فعالیت و تأسیس یک شرکت در شمال تهران را دارید پس از خواندن مزایای ثبت شرکت مطمئن می شوید که انجام این کار سود بسیاری برای شما خواهد داشت. از مزایای ثبت شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1.فعالیت های تمامی شرکت ها هم تجاری و هم اقتصادی پس از ثبت آن به صورت قانونی و در چارچوب قوانین انجام می شود.

  1. اعضای شرکت اعم از اعضای هیئت مدیره و کارکنان نسبت به انجام وظیفه خود و فعالیت های شرکت مسئول خواهد بود.

3.هر چقدر ثبت شرکت زودتر انجام شود و زمان بیشتری از آن بگذرد شرکت دارای سابقهٔ بیشتری می شود.

  1. شرکت های بزرگ نمایندگی خود را به شرکت هایی که ثبت شده اند و معتبر هستند ارائه می دهند.
  2. پس از ثبت شرکتتان شما می توانید با ارائه گواهی آن وام و تسهیلات متفاوتی دریافت کنید.
  3. با این کار شما می توانید مبادلات تجاری مختلفی را انجام دهید و امان آن برای شما فراهم می شود.
  4. از مزایای دیگر نیز می توان به فراهم شدن امکان شرکت در مزایده ها اشاره کرد.

علاوه بر تمامی این مزیت ها پس از به ثبت رساندن شرکت در شمال تهران شرکت شما شناخته تر خواهد شد و به دنبال آن کسب و کارتان گسترش خواهد یافت از این رو توصیه می شود که برای این کار اقدامات لازم را انجام دهید.

انجام کلیه امور ثبتی در نوین ارقام
انجام کلیه امور ثبتی در نوین ارقام

نتیجه گیری

به طور کلی می توان گفت که شرکت هایی که در قسمت های شامل تهران هستند مانند، نیاوران، تجریش، کامرانیه، قیطریه، سعادت آباد، شهرک غرب و… به دلیل و آب و هوای مطلوب و موقعیت مکانی که این منطقه دارد از مزیت های زیادی برخوردارر هستند. تمامی شرکت های بزرگ و کوچک برای شناخته تر شدن و به رسمیت شناخته شدن فعالیتشان باید به ثبت برسند. مراحل ثبت تمامی شرکت ها برخلاف تصور افراد باهم یکسان است اما مدارک لازم می تواند متفاوت باشد.

اگر پس از خواندن این مقاله می خواهید در مدت زمان کمی کارهای اداری ثبت شرکتتان را انجام دهید، نوین ارقام در کنار شماست تا کارهای ثبت شرکت شما را انجام دهد و گامی مؤثر و بزرگ برای شما در راه موفقیت بردارد.

سایر مقالات موسسه نوین ارقام ماندگار تراز

      ثبت شرکت خصوصی

ثبت شرکت خصوصی

راه اندازی شرکت خصوصی یک سرمایه گذاری هیجان انگیز است. که نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد. ثبت شرکت

ادامه مطلب »

ثبت شرکت مدلینگ

ثبت شرکت مدلینگ یکی از مواردی است که برای ورود به دنیای مدلینگ بسیار مهم است. ثبت شرکت مدلینگ به معنای

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *