مشاوره رایگان: ۸۸۳۱۴۵۳۲/ ۸۸۳۱۴۵۳۲ (۰۲۱)

دسته بندی :

اساسنامه شرکت بازرگانی

اگر قصد تاسیس هر شرکتی را داشته باشید باید بدانید که ثبت اساسنامه لازمه کار شما می باشد. زیرا اساسنامه شرکت به عنوان سندی جامع برای شرکت شما محسوب می شود که به آن اعتبار می بخشد. اما این که در اساسنامه شرکت ها از جمله اساسنامه شرکت بازرگانی چه مواردی قید می شود در ادامه در این مقاله کاربردی توضیح داده خواهد شد. تمامی اطلاعات شرکت بازرگانی و شرکای آن باید به صورت دقیق در اساسنامه ذکر شود.

همچنین علاوه بر اسامی شرکا و اطلاعات مربوط به شرکت لازم است که نحوه تقسیم ضرر و زیان و سود شرکت بازرگانی نیز در اساسنامه به صورت دقیق و به همراه جزئیات ذکر شود. در هنگام تنظیم اساسنامه شرکت دقت لازم را داشته باشید تا این اساسنامه به صورت دقیق و جامع ثبت شود به گونه ای که تمامی نیازهای شرکت بازرگانی شما را به صورت کامل پوشش دهد. هنگام نوشتن اساسنامه شرکت باید نکاتی را بدانید که با استفاده آن بتوانید اساسنامه را بهتر تنظیم نمایید.

هر نکته ای که در تنظیم بهتر اساسنامه این نوع شرکت به شما کمک خواهد کرد را به صورت کامل شرح می دهیم تا دیگر ابهامی در رابطه با تنظیم و نوشتن اساسنامه شرکت نداشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و جامع تر راجع به این که اساسنامه چیست و چگونه یک اساسنامه برای شرکت تنظیم می شود ادامه مطلب را از دست ندهید. برای ثبت اساسنامه یک شرکت لازم است که مراحلی طی شود که راجع به این مراحل اداری ثبت اساسنامه نیز به صورت مفصل بحث خواهد شد.

آشنایی با اساسنامه شرکت بازرگانی
آشنایی با اساسنامه شرکت بازرگانی

اساسنامه این نوع شرکت چیست؟

شرکت های بازرگانی نیز همانند هر شرکت دیگری برای تاسیس و شروع فعالیت نیاز به ثبت اساسنامه خواهند داشت. در واقع اساسنامه ای که برای شرکت بازرگانی تنظیم می شود در حکم یک سند برای آن شرکت خواهد بود. که در این سند معتبر تمامی اطلاعات مرتبط با شرکت بازرگانی از جمله اسامی شرکا، نحوه اداره شرکت بازرگانی و …. به صورت کامل در آن مطرح شده است. اما پیش از ثبت اساسنامه این نوع شرکت لازم است بدانید که اگر فعالیت شرکت بازرگانی شما نیاز به اخذ مجوز داشته باشد قبل از این که بخواهید برای ثبت اساسنامه اقدام نمایید و مراحل مربوطه را آغاز کنید باید مجوزهای مربوطه را گرفته باشید.

فقط در صورت اخذ مجوزهای مربوطه می توانید اساسنامه را تنظیم و مراحل ثبت آن را به انجام برسانید. مرجع صادر کننده مجوزها می تواند نمونه اساسنامه این نوع شرکت را جهت تنظیم و ثبت به شما ارائه نماید. البته به غیر از نمونه اساسنامه از سوی مرجع صادر کننده مجوزها برخی از شرکت ها اساسنامه خود را توسط اعضای آن تنظیم می نمایند. موضوع یک شرکت بازرگانی باید به صورت جزئی و دقیق تعیین شود و سپس به صورت کامل در اساسنامه تنظیم گردد.

در تنظیم اساسنامه مسئولیت شرکا نیز لازم است که مشخص شود. برای ثبت شرکت های دیگر ممکن است که شما بتوانید بدون اخذ مجوز به فعالیت خود ادامه دهید اما برای ثبت یک شرکت بازرگانی اخذ مجوز امری بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد. پس از دریافت مجوز لازم برای فعالیت شرکت نسبت به تنظیم اساسنامه اقدامات لازم را اجرا نمایید.

چه مواردی باید در مقررات مراکز بازرگانی قید شود؟

مانند اساسنامه هر شرکت دیگری برای شرکت بازرگانی نیز لازم است که مواردی را در اساسنامه قید کرد. اگر بخواهیم به صورت کلی موارد اساسنامه شرکت را ارائه دهیم این موارد شامل اطلاعات شرکا، نحوه اداره و مدیریت شرکت بازرگانی، نحوه سود و ضرر شرکت بازرگانی و ….. می باشد. اولین موردی که باید در اساسنامه شرکت بازرگانی به صورت کامل ثبت شود نام شرکت می باشد. نام شرکت در واقع به آن شرکت هویت می بخشد. اما انتخاب اسم برای شرکت نیز باید زیر نظر ثبت شرکت ها باشد کارشناسان اداره ثبت شرکت ها  نام مورد نظر شما را از تمامی جهات مورد بررسی قرار می دهند و اگر تائیدیه آن را بگیرید می توانید از آن نام استفاده نمایید. مورد بعدی دیگری که باید در اساسنامه ثبت شود موضوع شرکت می باشد.

چه مواردی باید در اساسنامه شرکت بازرگانی قید شود؟
چه مواردی باید در اساسنامه شرکت بازرگانی قید شود؟

هنگامی که شما موضوع یک شرکت را به صورت کامل مشخص نمایید محدوده فعالیت های شرکت تعیین خواهد شد. اما مدت شرکت نیز از دیگر موارد ذکر شده در اساسنامه شرکت بازرگانی می باشد زیرا شرکت ها با مدت محدود یا مدت نا محدود تاسیس می شوند. مدت شرکت به ویژه در مواقعی که به مدت محدود قصد ثبت شرکت را دارید بسیار حائز اهمیت می باشد. آدرس و نشانی شرکت بازرگانی خود را به صورت کامل در اساسنامه شرح دهید. میزان سرمایه ای که برای ثبت شرکت بازرگانی اختصاص داده اید را نیز باید در اساسنامه قید نمایید. مدیران شرکت بازرگانی باید در اساسنامه معرفی شوند و محدوده وظایف آن ها نیز ذکر شده باشد. تعیین سال مالی شرکت و …. نیز باید در اساسنامه ذکر شود.

مراحل ثبت اساسنامه برای ثبت شرکت بازرگانی

با مواردی که باید در اساسنامه شرکت بازرگانی ذکر شود آشنایی پیدا کردید و می دانید که چه اطلاعاتی را باید در اساسنامه شرکت ها قید نمود. حالا نوبت می رسد به مراحلی که باید برای ثبت اساسنامه شرکت بازرگانی طی کنید. برای این که شما بتوانید و موفق شوید که یک شرکت بازرگانی را به ثبت برسانید در وهله اول باید به تنظیم و ثبت اساسنامه بپردازید. زیرا اساسنامه از مهم ترین و اصلی ترین مدارک ثبت یک شرکت بازرگانی محسوب می شود که ارائه نمودن آن ضروری می باشد.

مراحل ثبت شرکت بازرگانی
مراحل ثبت شرکت بازرگانی

این اساسنامه لازم است که در اداره ثبت شرکت ها بار گذاری شود و سپس بعد از بارگذاری نمودن آن توسط کارشناسان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اگر مورد تایید باشد می توانید سایر مراحل اداری را طی کنید. هنگام بارگذاری اساسنامه یک پیش نویس اساسنامه در اختیار شما قرار خواهد گرفت که باید آن را به صورت کامل تکمیل نموده و بار گذاری نمایید. اگر در تکمیل فرم پیش نویس اساسنامه شرکت بازرگانی موردی را جا بیندازید یا این که به اشتباه بنویسید اساسنامه شما برگشت خواهد خورد و به شما فرصت داده می شود که اشتباهات را اصلاح نمایید.

اگر استرس تنظیم اساسنامه را دارید می توانید این کار را به شرکت نوین ارقام ماندگار تراز بسپارید و از کارشناسان مجرب و حرفه ای این مجموعه بازرگانی بخواهید که برای شرکت بازرگانی شما یک اساسنامه کامل را تنظیم نمایید. این گونه دیگر خیال شما از کامل  بودن اطلاعات اساسنامه راحت خواهد بود. گاهی برخی از اعضای شرکت بازرگانی خودشان این اساسنامه را تنظیم می نمایند. اگر به راهنمایی نیاز دارید و سوالی دارید می توانید سوالات خود را با مجموعه نوین ارقام ماندگار تراز مطرح کنید تا راهنمایی های جامعی را به شما ارائه دهند.

بندهای اساسنامه شرکت بازرگانی
بندهای اساسنامه شرکت بازرگانی

کدام اعضا می توانند اساسنامه شرکت را تنظیم نمایند؟

تمامی شرکایی که قصد تاسیس یک شرکت بازرگانی را دارند می توانند یک مجمع تشکیل دهند و با هم فکری هم اساسنامه مربوطه را برای شرکت خود تنظیم نمایند.

کلام پایانی

با توجه به این که ثبت اساسنامه بسیار ضروری می باشد و برای ثبت شرکت بازرگانی وجود آن الزامی است به همن دلیل یک مقاله جامع را به این موضوع اختصاص دادیم تا با نحوه تنظیم و ثبت اساسنامه آشنایی کاملی پیدا کنید و این گونه تمامی مسیرهای اداری را به صورت کامل طی کنید و هر چه سریع تر بتوانید شرکت مورد نظر خود را تاسیس کنید. در این راه اگر به کمک و راهنمایی نیاز داشته باشید کارشناسان مجموعه نوین ارقام ماندگار تراز در کنار شما هستند تا هر گونه ابهام و یا سوالی را برای شما رفع نمایند. کافی است که با این کارشناسان تماس حاصل نمایید و سوالات خود را مطرح کنید.

تولید محتوا توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ فرمو

سایر مقالات موسسه نوین ارقام ماندگار تراز

      ثبت شرکت خصوصی

ثبت شرکت خصوصی

راه اندازی شرکت خصوصی یک سرمایه گذاری هیجان انگیز است. که نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد. ثبت شرکت

ادامه مطلب »

ثبت شرکت مدلینگ

ثبت شرکت مدلینگ یکی از مواردی است که برای ورود به دنیای مدلینگ بسیار مهم است. ثبت شرکت مدلینگ به معنای

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *