مشاوره رایگان: ۸۸۳۱۴۵۳۲/ ۸۸۳۱۴۵۳۲ (۰۲۱)

دسته بندی :

تمدید کارت بازرگانی

یکی از مهم  ترین مدارک برای انجام کارهای حوزه صادرات و واردات، کارت بازرگانی است. در واقع افرادی که دارای این کارت نیستند، نمی توانند در چنین حوزه هایی فعالیت داشته باشند. از این رو اگر می خواهید هنگام کار دچار مشکل نشوید، بهتر است پیش  از سر رسیدن تاریخ انقضاء، به فکر تمدید کارت بازرگانی باشید.

برای آشنایی بیشتر با چگونگی تمدید کارت بازرگانی و شرایط انجام این کار می توانید مطالبی که در ادامه مقاله ذکر شده را با دقت دنبال کنید.

تمدید کارت بازرگانی
تمدید کارت بازرگانی

معرفی کارت بازرگانی

کارت بازرگانی در اصل مانند یک مجوز کاری بوده که به اشخاص حقوقی و حقیقی داده می شود تا به  صورت قانونی کار تجارت را در سطح بین  المللی انجام دهد. با توجه به مقرراتی که هم  اکنون در دست اجرا است، تمام کارت های بازرگانی باید دارای اعتبار کافی باشند. در غیر این  صورت امکان انجام فعالیت های مختلف در زمینه کار تجاری وجود ندارد.

توجه داشته باشید اعتبار این کارت ها از زمان صدور، 1 سال است و بعد از آن باید حتماً نسبت  به تمدید کارت اقدام کنید. تمدید کارت بازرگانی اصلاً کار دشواری نیست و با فراهم کردن مدارک لازم، می توانید اعتبار آن را بین 1 الی 5 سال تمدید کنید.

ناگفته نماند که تمام افراد بالای 23 سال می توانند بعد از شرکت در کلاس های مهم آموزشی و همچنین فراهم نمودن مدارک مورد نیاز، اقدام به دریافت این کارت نمایند.

مدارک لازم برای تمدید کارت بازرگانی

به  طور معمول برای تمدید کارت بازرگانی نیاز به مدارکی همچون سابقه فعالیت، عکس 3*4، تشکیل پرونده مالیاتی، کپی شناسنامه و همچنین کارت ملی، ارائه مدرک تحصیلی، گردش حساب بانکی، گواهی عدم اعتیاد، گواهی نداشتن سوء پیشینه و اجاره نامه دارای کد رهگیری خواهید داشت.

اشخاص حقوقی به غیر از مدارک بالا به مدارک شرکت همچون اساس  نامه و روزنامه رسمی هم احتیاج دارند. توجه داشته باشید اجاره نامه آن ها هم باید حتماً به نام شرکت باشد.

مدارک لازم برای تمدید کارت بازرگانی
مدارک لازم برای تمدید کارت بازرگانی

بهتر است بدانید برای دریافت کارت بازرگانی حقوقی یا حقیقی، از محل فعالیت تان بازدید می شود و به  همین دلیل هم محل کارتان باید از محیطی اداری یا تجاری برخوردار باشد.

راهنمای تمدید کارت بازرگانی

بعد از فراهم کردن مدارک ضروری می توانید به سامانه معتبر اتاق بازرگانی، تجارت، صنایع و معادن مراجعه نمایید. در اولین مرحله لازم است کارت عضویت در اتاق بازرگانی را دریافت نمایید و سپس در سامانه جامع تجارت، مراحل بعدی را دنبال کنید.

هنگامی  که تأییدیه سامانه تجارت را دریافت کردید، مجدداً باید مراحل بعدی را در سامانه اتاق بازرگانی ادامه دهید و درخواست خود را به ثبت برسانید. برای اخذ کارت بازرگانی نیاز است حتماً در کلاس های آموزشی آنلاین و غیر حضوری نیز شرکت کنید.

راهنمای تمدید کارت بازرگانی
راهنمای تمدید کارت

در صورتی که آشنایی کافی با این کار ندارید و نمی دانید چگونه باید تمدید کارت بازرگانی را انجام دهید، توصیه می کنیم کار را به دست اشخاص باتجربه بسپارید. یا این  که به سایت نوین ارقام ماندگار مراجعه نمایید تا در سریع ترین زمان ممکن کار های تان پیش برود.

کلام آخر

حال که به  خوبی با مراحل تمدید کارت بازرگانی آشنا شدید، بهتر است بدانید هر شخص حقوقی و یا حقیقی می تواند تنها از 1 کارت بازرگانی برخوردار باشد و دریافت 2 کارت برای 1 شخص، اصلاً امکان  پذیر نیست. همچنین بعد از ارائه درخواست خود، برای مطلع شدن از آخرین وضعیت تان می توانید به اتاق بازرگانی، سازمان صنعت، اتاق تعاون و تجارت یا معدن مراجعه کنید.

 

 

سایر مقالات موسسه نوین ارقام ماندگار تراز

      ثبت شرکت خصوصی

ثبت شرکت خصوصی

راه اندازی شرکت خصوصی یک سرمایه گذاری هیجان انگیز است. که نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد. ثبت شرکت

ادامه مطلب »

ثبت شرکت مدلینگ

ثبت شرکت مدلینگ یکی از مواردی است که برای ورود به دنیای مدلینگ بسیار مهم است. ثبت شرکت مدلینگ به معنای

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *