مشاوره رایگان: ۸۸۳۱۴۵۳۲/ ۸۸۳۱۴۵۳۲ (۰۲۱)

دسته بندی :

ثبت شرکت امور محافظتی، مراقبتی و انتظامی

یکی از مؤسسات مهم در کشور، شرکت محافظتی، مراقبتی و انتظامی فعالیت هایی که در زمینه امور انتظامی شهر می باشد. حساسیت موضوع ثبت این شرکت مؤسساتی یا شرکت امور حفاظتی، مراقبتی و انتظامی باعث شده است که انجام آن تنها در صورت کسب مجوز از نهادهای مربوطه قابل امکان باشد. همچنین این ثبت شرکت نیز برای جلب اعتماد کارفرمایان بسیار ضروری است.

ثبت شرکت امور محافظتی، مراقبتی و انتظامی
ثبت شرکت امور محافظتی، مراقبتی و انتظامی

همین دلیل سبب شده تا محدودیت و سخت گیری هایی در زمینه ثبت شرکت امور محافظتی اعمال شود. همچنین این امور بیشتر موارد انتظامی را در برمی گیرد و شامل تمامی نهادهای شخصی و دولتی، حتی مجتمع های مسکونی و محله ها را نیز شامل می شود. متقاضیان این گونه خدمات نیز شامل اماکن تفریحی، مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین مراکز تجاری می باشند. در ادامه این مقاله مدارک و مراحل ثبت شرکت مؤسساتی را ذکر خواهیم کرد.

چگونه ثبت شرکت امور محافظتی و مراقبتی را انجام دهیم؟

شرکت های امور محافظتی و مراقبتی دارای عملیات و مأموریت های برنامه ریزی شده ای هستند که از قبل تعریف شده است؛ از جمله آنها می توان به فعالیت های مربوط به بخش های حراستی و نگهداری امکان، کنترل ترافیک و… اشاره کرد.

این مؤسسات با هدف ارتقای توان نیروی انتظامی، پیشگیری سریع تر از جرائم، برقراری نظم و امنیت، بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی و مشارکت عمومی جامعه در برقراری نظم و… می باشد.

در چند سال گذشته فعالیت شرکت های حفاظتی خصوصی گسترش بسیاری داشته است. افراد متقاضی این خدمات نیز حمایت های زیادی از آن به عمل آورده اند. تعیین و تأیید ثبت شرکت امور مراقبتی و انتظامی توسط نیروی انتظامی و وزارت کشور باید انجام شود. بیشتر نظارت های لازم نیز در مورد سوابق افراد متقاضی می باشد. اما تنها تأیید آن کافی نیست و پس از ثبت شرکت باید تمامی فعالیت های آن بر اساس قوانین وضع شده و بخش نامه های ناجا پیش برود و ضرورت دارد.

چگونه ثبت شرکت امور محافظتی و مراقبتی را انجام دهیم؟
چگونه ثبت شرکت امور محافظتی و مراقبتی را انجام دهیم؟

برای فرستادن درخواست ثبت شرکت امور محافظتی، مراقبتی و انتظامی ابتدا باید لیستی از اهداف تأسیس شرکت و همچنین چند اسامی را برای شرکت تهیه کنید و به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ارائه دهید. البته نام هایی که برای شرکت انتخاب می کنید باید باتوجه به قوانین موجود برای آن مانند ایرانی و معنادار بودن آن انتخاب شود. پس از تأیید درخواست شما از سوی نیروی انتظامی باید مراحل ثبت شرکت امور حفاظتی می تواند پیگیری شود.

 

شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت محافظتی، مرافبتی و انتظامی

  1. یکی از شرایط ضروری برای ثبت شرکت وجود حداقل 5 و حداکثر 7 نفر به عنوان هیئت مدیره می باشد که مدیر عامل شرکت، رئیس هیئت مدیره و حداقل یک نفر از اعضای آن باید از بازنشستگان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی باشند. اما استثنائاتی نیز در این زمینه وجود دارد و در بعضی مواقع بازنشستگان کشوری نیز صلاحیت ثبت و تأسیس شرکت امور محافظتی و انتظامی را می توانند داشته باشند. همچنین در بعضی از شهرها این قوانین این طور است که باید سه نفر از اعضای هیئت مدیره از بازنشستگان نیروهای مسلح باشند.
  2. رده سنی همه اعضای هیئت مدیره باید بالای 35 سال باشد.
  3. از نظر تحصیل و مدرک تحصیلی رئیس شرکت و مدیر عامل باید حداقل فوق دیپلم داشته باشند، البته شایان به ذکر است که علاوه بر مدرک تحصیلی می توان با مدرک معادل در نیروی انتظامی و نظامی نیز شرکت را ثبت کرد.
  4. همان طور که گفته شد مدیر عامل و رئیس شرکت باید از بازنشستگان نیروهای مسلح و حداقل 15 سال سابقه فعالیت در آن را داشته باشند.
  5. تمامی اعضای هیئت مدیره حتی مدیر عامل و رئیس شرکت باید گواهی سوء پیشینه و عدم اعتیاد را ارائه دهند. آزمایشات و گواهی عدم اعتیاد حتماً باید در مراکز درمانی نیروی انتظامی انجام و دریافت شود.
  6. در رأس هیئت مدیره شرکت محافظتی، مراقبتی و انتظامی حداکثر یک نفر از اعضای یک خانواده می تواند فعالیت داشته باشد.
  7. اعضای هیئت مدیره شرکت انتظامی و حراستی باید در هیچ یک از نهادهای دولتی فعالیت و یا مشغول به کار باشند. به همین منظور باید تمامی اعضا از دفاتر ثبت اسناد رسمی گواهی عدم اشتغال را دریافت و ارائه دهند. اعضای هیئت مدیره حتی حق فعالیت در شرکت های مشابه را هم ندارند.
  8. صلاحیت حرفه ای مدیر عامل باید توسط مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا و با در نظر گرفتن نوع و محدوده کار شرکت تأیید شود.
شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت محافظتی، مرافبتی و انتظامی
شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت محافظتی، مرافبتی و انتظامی

مدارک لازم برای ثبت شرکت امور محافظتی و انتظامی

  1. ارائه اصل و کپی شناسنامه تمامی اعضای هیئت مدیره
  2. ارائه تعهد نامه سازمانی
  3. اجاره نامه و یا سند مالکیت شرکت
  4. ارائه گواهی مبنی بر داشتن تأمین اجتماعی
  5. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد تمام اعضای هیئت مدیره
  6. ارائه کپی کارت پایان خدمت اعضای هیئت مدیره برای آقایان
  7. سوابق کاری و رزومه مرتبط با فعالیت شرکت
  8. اگر شرکت دارای رتبه قبلی باشد باید گواهی رتبه بندی ارائه داده شود.
  9. ارائه اصل مدارک مهم مانند اساس نامه، شرکت نامه
  10. ارائه کپی تمامی مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره و کارکنان شرکت امور محافظتی
  11. ارائه مدارک تحصیلی اعضای هیئت مدیره که می بایست حداقل میزان تحصیل فوق دیپلم باشد.
  12. ارائه گواهی و اظهار نامه مالیاتی
  13. ارائه مدارک و گواهی مبنی بر به روزترین تغییرات شرکت در روزنامه کثیرالانتشار و یا روزنامه رسمی
  14. ارائه لیستی شامل اسامی افراد سهام دار، مدیران، تقاضا نامه افراد امتیاز آور و کارکنان به همراه مشخصات فردی آنها
  15. ارائه تراز نامه مالیاتی
مدارک لازم برای ثبت شرکت امور محافظتی و انتظامی
مدارک لازم برای ثبت شرکت امور محافظتی و انتظامی

مراحل ثبت شرکت مراقبتی و انتظامی

تمامی مواردی که در قسمت بالا ذکر شد باید توسط نیروی انتظامی تأیید شود  و سپس این مدارک به همراه مدارک لازم برای ثبت شرکت حراستی به اداره ثبت شرکت فرستاده شود. در واقع در مرحله اول فرم تقاضای ثبت تکمیل و ارسال شده و سپس در مرحلهٔ بعدی مدارک احراز هویت اعضای شرکت به علاوه تأییدیه بخش حفاظت نیروی انتظامی ارسال می شود.

پس از طی مراحل اداری و انجام اقدامات لازم در صورتی که کارشناسان اداره ثبت شرکت آن را تأیید کنند؛ وکیل یا خود متقاضی برای انجام مراحل پایانی کار به اداره ثبت شرکت فراخوانده می شود. در صورتی که مدارک تکمیل نباشد در اسرع وقت باید نسبت به تکمیل آن اقدم کرده و مدارک تکمیل یا تصحیح نماید.

مراحل ثبت شرکت مراقبتی و انتظامی
مراحل ثبت شرکت مراقبتی و انتظامی

نکات مهم در رابطه با ثبت شرکت حفاظتی و مراقبتی

  1. تمامی شرکت های مراقبتی و انتظامی از جمله شرکت های تأسیساتی غیر تجاری و غیر دولتی به حساب می آیند. اما تمامی فعالیت های آن در چارچوب قوانین و تحت نظر نیروی انتظامی انجام می شود.
  2. یکی از قوانین مهم آن نیز این است که تمامی پرداخت ها باید واضح و از طریق سیستم بانکی انجام شود.
  3. پس از اتمام ثبت شرکت تمامی فعالیت ها و اقدامات این شرکت مراقبتی قابل پیگیری می باشد. به طور مثال اگر کارکنی از این شرکت انتقاد و یا در مورد پرداخت حقوق اعتراض داشته باشد می تواند با مراجعه به قانون آن را پیگیری کند.

 

چرا امور ثبت شرکت محافظتی را با نوین ارقام انجام دهیم؟

  1. داشتن سابقه فعالیت چندین ساله با به ثمر رساندن چندین پروژه موفق در این زمینه.

2.فعالیت افراد باتجربه و موفق در مؤسسه نوین ارقام.

  1. در زمانی کوتاه بهترین کار را به شما ارائه خواهیم داد.
  2. ما در نوین ارقام بیش از هر چیز دیگری به پیشرفت شما اهمیت می دهیم و موفقیت شما در کسب و کارتان مهم ترین دستاورد برای ما می باشد.
چرا امور ثبت شرکت محافظتی را با نوین ارقام انجام دهیم؟
چرا امور ثبت شرکت محافظتی را با نوین ارقام انجام دهیم؟

کلام آخر

به طور کلی شرکت امور محافظتی، مراقبتی و انتظامی از شرکت های غیر انتفاعی و غیر تجاری می باشد که تمامی فعالیت های آن تحت نظر نیروی انتظامی و بر اساس قوانین وضع شده انجام می شود. ثبت این مؤسسات می تواند بسیار حساس و مهم باشد از این رو دریافت برخی مجوزها و داشتن برخی شرایط ویژه بسیار ضروری است.

از مهم ترین شرایط در اولین مرحله برای ثبت شرکت می توان به دریافت تأییدیه از سوی نیروی انتظامی اشاره کرد که قبل از انجام ثبت حتی باید انجام شود. از شرایط دیگر آن نیز می توان به طور کلی به داشتن سابقه بیش از 15 سال و باز نشستگی مدیرعامل و رئیس شرکت در نیروهای مسلح، داشتن مدرک تحصیلی حداقل فوق دیپلم برای تمامی اعضای هیئت مدیره و… اشاره کرد. ما در نوین ارقام مراحل ثبت شرکت را برای شما در زمانی کوتاه انجام می دهیم.

 

سایر مقالات موسسه نوین ارقام ماندگار تراز

      ثبت شرکت خصوصی

ثبت شرکت خصوصی

راه اندازی شرکت خصوصی یک سرمایه گذاری هیجان انگیز است. که نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد. ثبت شرکت

ادامه مطلب »

ثبت شرکت مدلینگ

ثبت شرکت مدلینگ یکی از مواردی است که برای ورود به دنیای مدلینگ بسیار مهم است. ثبت شرکت مدلینگ به معنای

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *