مشاوره رایگان: ۸۸۳۱۴۵۳۲/ ۸۸۳۱۴۵۳۲ (۰۲۱)

دسته بندی :

ثبت شرکت باربری

شرکت های باربری در واقع انجام عملیات باربری و نقل وانتقال هرگونه تجهیزات از مکانی به مکان دیگر را انجام می دهند. همچنین این شرکت ها باید برای انجام عملیات باربری مجوز لازم را از راهداری، وزارت راه و اتحادیه باربری دریافت کنند. هر شرکت باربری می تواند فعالیت و خدماتی متفاوتی داشته باشد که ثبت آنها نیز در این صورت متفاوت است.

این شرکت ها ممکن است فعالیت خود را در بخش های درون شهری، برون شهری و بین المللی شروع کنند. اگر قصد راه اندازی شرکت باربری را دارید و می خواهید با نحوه ثبت آن آشنا شوید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

ثبت شرکت باربری
ثبت شرکت باربری

شرایط ثبت شرکت باربری

  1. یکی از شرط های اصلی برای ثبت شرکت باربری داشتن حداقل 25 سال سن می باشد.
  2. کسی که خود را به عنوان مدیر یا مؤسس شرکت معرفی می کند، نباید در هیچ یک از مراکز دولتی و یا خصوصی دیگری جایگاه مدیر عاملی فعالیت داشته باشد.
  3. شخصی که به عنوان مدیر عامل مشخص شده است باید تابع جمهوری اسلامی ایران باشد.
  4. حداقل میزان تحصیلات و مدرک تحصیلی که برای ثبت شرکت در نظر گرفته شده دیپلم است.
  5. بهتر است برای مدیرعامل شدن شخصی را از بین شرکا انتخاب کنید که در زمینه باربری تجربه کافی را دارد.
  6. همان گونه که از نام شرکت باربری پیداست، کار اصلی حمل ونقل توسط خودروها انجام می شود.
  7. خودرو های باربری و حمل ونقل باید نکاتی را دراین خصوص رعایت کنند.
  8. بر روی تمامی ماشین های شرکت باید نام شرکت به صورت برچسب قرار گیرد.
  9. داشتن بیمه شخص ثالث و همچنین کارت معاینه فنی برای خودروها الزامی است.
  10. باری که هر خودرو باید جابه جا کند بایستی متناسب با ظریفت ماشین تعیین شود.
  11. ماشین هایی که توسط شرکت خریداری می شوند، حداکثر 10 سال می توانند عمر داشته باشند.
  12. از مراحل اصلی دریافت مجوز شرکت حمل ونقل باربری می توان به داشتن خرید یا اجاره دفتر کار، تهیه خودرو های باربری و سایر تجهیزات مربوط به این حوزه، انتخاب مکانی به عنوان پارکینگ، تکمیل و جمع آوری مدارک مورد نیاز، ثبت باربری در سایت مربوطه اشاره کرد. البته انتخاب دفتر شرکت باربری یا اتوکار نیاز به دارای بودن شرایطی است که در ادامه به آن می پردازیم.

محل شرکت یا دفتر اتوبار باید دارای چه شرایطی باشد؟

خرید یا اجاره مکانی به عنوان دفتر شرکت باربری اولین قدم برای ثبت این شرکت می باشد. در حقیقت تأسیس یک شرکت باربری نیازمند به داشتن یک دفتر به مساحت 12 مترمربع است که دارای امکانات لازم بوده و کاملاً ایمن باشد. قاعدتاً برای تأسیس شرکت باربری باید انواع ماشین های باربری را در اختیار داشته باشید که به همین دلیل به پارکینگ برای پارک خودروها و همچنین مکانی برای استراحت راننده ها نیاز دارید.

نکته ای که در این مورد وجود دارد این است که اگر نمی توانید پارکینگ خصوصی برای خودروها اجاره یا بخرید می توانید از پارکینگ های عمومی نیز استفاده کنید. برای افزایش مشتری و در دید عموم بودن بهتر است که دفتر کاری شما در مرکز شهر قرار بگیرد. همچنین از شرایط دیگری که باید دفتر شرکت باربری داشته باشد می توان به داشتن امکانات اولیه مانند آب، برق، تلفن، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، سرویس بهداشتی و تجهیزات اطفای حریق اشاره کرد.

 

مدارک موردنیاز جهت اخذ پروانه شرکت نقل وانتقال بار

پس از اینکه مکانی برای دفتر کاری، پارکینگ و محل استراحت راننده ها انتخاب و تعیین کردید، باید به فکر جمع آوری مدارک موردنیاز جهت دریافت مجوز باربری باشید. از شرایط اصلی برای اخذ پروانه باربری داشتن کارت پایان خدمت می باشد.

مدارک هویتی مانند، ارت ملی، شناسنامه و مدرک تحصیلی، داشتن گذرنامه برای شهروندان خارجی، قطعه عکس 4*3، گواهی مبنی بر عدم اعتیاد به مواد مخدر، گواهی گذراندن و اتمام دوره های آموزشی کسب و کار و تجارت، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، اجاره نامه یا سند ملکی، تسویه بیمه تأمین اجتماعی و همچنین تنظیم اساسنامه مدارک موردنیاز دیگر برای ثبت شرکت باربری هستند.

برای ثبت شرکت باربری علاوه بر این مدارکی که گفته شد باید مدارک مربوط به خودروها مانند سند و کارت تمامی ماشین ها نیز آماده شوند که شما به عنوان رئیس یک مؤسسه باید آن ها را تکمیل و ارائه دهید. درصورتی که نقصی در ارائه مدارک به وجود بیاید مراحل ثبت متوقف می شود.

مدارک موردنیاز جهت اخذ پروانه شرکت نقل وانتقال بار
مدارک موردنیاز جهت اخذ پروانه شرکت نقل وانتقال بار

درگاه اینترنتی ثبت نام برای مجوز شرکت باربری

پرداخت مالیات مقوله قبل از واردشدن به سامانه ثبت مجوز الزامی است. پس از واردشدن به این درگاه ابتدا نوع فعالیت خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید ازآنجایی که فعالیت شرکت باربری درون شهری و برون شهری باهم متفاوت اند، پس باید مسیر ثبت باربری را به درستی انتخاب کنید.

اگر می خواهید پروانه شرکت حمل ونقل برون شهری را دریافت کنید، بایستی اول وارد سامانه ثبت شرکت شده و شرکت خود را ثبت کنید و سپس وارد سایت g4b.ir شوید. در صورتی که برای دریافت پروانه شرکت باربری درون شهری نیازی ثبت شرکت نیست و می توانید تنها با وارد شدن به سامانه  g4b.ir مجوز را دریافت کنید. نکتهٔ دیگری که دراین رابطه وجود دارد این است که برای دریافت مجوز باربری برون شهری ابتدا باید مجوز درون شهری را داشته باشید.

پس از واردشدن به این سایت بایستی تمامی اطلاعات خواسته شده اعم از اطلاعات شخصی و اطلاعات مربوط به ماشین ها و رانندگان را در کادرها مشخص شده وارد کنید و پس از بارگذاری مدارک موردنیاز و عکس پرسنلی کد رهگیری برای شما ارسال می شود.

درگاه اینترنتی ثبت نام برای مجوز شرکت باربری
درگاه اینترنتی ثبت نام برای مجوز شرکت باربری

از طریق کدی که دریافت کرده اید می توانید روند دریافت مجوز باربری تان را پیگیری کنید. علاوه بر این کد می توانید از طریق کد ملی نیز جویای این روند باشید. همچنین با کد رهگیری یا کد ملی می توان وجود هرگونه نقص در مدارک را دانسته و رفع کنید.

توجه داشته باشید که مجوز شرکت حمل ونقل درون شهری پس از ثبت شرکت توسط اتحادیه اصناف و مجوز باربری برون شهری از سوی وزارت راه و سازمان راهداری صادر می شود.

سخن پایانی

به طورکلی می توان گفت شرکت های باربری برای انجام عملیات حمل ونقل به وجود می آیند که برای قانونی شدن فعالیت آن ها باید ثبت شوند. شرکت های حمل ونقل می توانند خدمات متفاوتی ارائه دهند که این خدمات ممکن است درون شهری، برون شهری یا حتی بین المللی نیز باشد. برای ثبت شرکت باربری نیز مانند شرکت های دیگر نیاز به دریافت مجوز و ارائه مدارک موردنیاز می باشد که به طور کامل آن را شرح دادیم. شما می توانید برای ثبت شرکت خود از طریق سایت نوین ارقام اقدام کنید و کارهای ثبتی را به کارشناسان ما بسپارید.

سایر مقالات موسسه نوین ارقام ماندگار تراز

      ثبت شرکت خصوصی

ثبت شرکت خصوصی

راه اندازی شرکت خصوصی یک سرمایه گذاری هیجان انگیز است. که نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد. ثبت شرکت

ادامه مطلب »

ثبت شرکت مدلینگ

ثبت شرکت مدلینگ یکی از مواردی است که برای ورود به دنیای مدلینگ بسیار مهم است. ثبت شرکت مدلینگ به معنای

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *