مشاوره رایگان: ۸۸۳۱۴۵۳۲/ ۸۸۳۱۴۵۳۲ (۰۲۱)

دسته بندی :

ثبت شرکت نقشه برداری

همانطور که می دانید یکی از قدیمی ترین فن های بشر “نقشه برداری” است. شاید برایتان سوال ایجاد شود که نقشه برداری به چه معناست یا به عبارتی یک فرد که نقشه برداری انجام می دهد دقیقا چه کاری انجام می دهد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که فردی که نقشه برداری انجام می دهد در حقیقت باید با استفاده از روش های مختلف به جمع آوری اطلاعات از یک فرایند یا سازه کند. با توجه به این تعریف متوجه شده اید که امروزه فعالیت های حرفه ای در حوزه نقشه برداری بسیار پرطرفدار شده است و به عبارتی این علم یکی از ضروری ترین فرایندها برای حوزه ها و صنایع مختلف است. اگر شما هم در این حوزه فعالیت دارید و می خواهید فعالیت خود را حرفه ای کنید بهترین راه ثبت شرکت نقشه برداری است.

ثبت شرکت نقشه برداری
ثبت شرکت نقشه برداری

اگر شما هم علم نقشه برداری را دارید و می خواهید از علم و تجربه خود رشد، ارتقا جایگاه داشته باشید و به سود، استقلال و اعتبار دست پیدا کنید بهترین راهکار “ثبت شرکت نقشه برداری” است. در ادامه این مقاله قصد داریم بیشتر در رابطه با این علم صحبت کنیم و درباره تمامی مراحل راه اندازی شرکت نقشه برداری و مجوزهای آن صحبت کنیم؛ در نتیجه اگر شما هم این علم و تخصص را دارید توصیه ما به شما عزیزان این است که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

از تصمیم تا ثبت شرکت نقشه برداری

همان طور که در ابتدا هم توضیح دادیم امروزه تقاضا برای ثبت شرکت نقشه برداری بسیار رو به افزایش است و بسیاری از شرکت ها به دنبال داشتن تعاملات و همکاری های دو طرفه اقدام به این ثبت شرکت می کنند. برخی از این شرکت ها عبارت اند از: شرکت های راه سازی، عمرانی، خدماتی، مهندسی و … توجه داشته باشید اگر یک شرکت نقشه برداری مهندسی است ولی در زمان ثبت باید در قالب یک شرکت تجازی ثبت شرکت شود! اصولا تاسیس یک شرکت نقشه برداری در هر یک از قالب های تجاری امکان پذیر است و در دو قالب انجام می شود که این دو قالب عبارت اند از: مسئولیت محدود و سهامی خاص. از آنجایی که راه اندازی شرکت نقشه برداری در قالب خاص شرایط متفاوت و منحصر به فردی دارد لازم است که فرد متقاضی که قصد تاسیس شرکت را دارد با اطلاعات کامل و دانستن تمامی شرایط اقدام به ثبت شرکت نقشه برداری کند و تصمیمات لازم و موردنیاز را بگیرد. با توجه به این اساس در ادامه مقاله قصد داریم شرایط را بررسی کنیم تا شما افراد متقاضی با دانستن اطلاعات اقدام به تصمیم گیری درست و دقیق کنید؛ پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ثبت شرکت نقشه  برداری در قالب مسئولیت محدود
 راه اندازی شرکت نقشه برداری در قالب مسئولیت محدود

ثبت شرکت نقشه  برداری در قالب مسئولیت محدود

  • حداقل سرمایه موردنیاز برای تاسیس یک شرکت نقشه برداری در قالب محدود یک میلیون ریال است.
  • شرکای یک شرکت نقشه برداری با مسئولیت محدود هرکدام به اندازه سرمایه ای که گذاشته اند مسئولیت دارند.
  • این نوع شرکت با حداقل دو شریک می تواند به ثبت برسد.
  • میزان سرمایه در شرکت نقشه برداری در قالب مسئولیت محدود اعلامی است و توسط مدیر عامل اعمال می شود.
  • برای ثبت شرکت نقشه برداری در قالب محدودی یکسری مدارک موردنیاز است که این مدارک عبارت اند از: فتوکپی کارت ملی و شناسنامه اعضا، اقرار نامه امضا شده اعضا، اصل گواهی عدم سوء پیشینه از دفاتر پلیس +10، وکالتنامه احتمالی، کپی سند ملک و یا اجاره نامه محضری محل شرکت، اساسنامه شرکت، اظهارنامه، شراکت نامه

ثبت شرکت نقشه برداری در قالب سهامی خاص

  • حداقل اعضا برای راه اندازی شرکت نقشه برداری در قالب سهامی خاص 3 نفر هیئت مدیره و 2 نفر بازرس است. توجه داشته باشید که بازرسین نباید به هیچ عنوان با اعضای هیئت مدیره نسبت فامیلی داشته باشند.
  • شرکا باید اقدام به انعقاد یک تفاهم نامه همکاری کنند و باید میزبان حداقل یک میلیون ریال را به عنوان سرمایه اولیه شرکت مشخص کنند که 35 درصد از این مبلغ نزد حساب شرکت در شرف تاسیس می ماند یا به عبارتی سپرده می شود.
  • در ثبت شرکت نقشه برداری در قالب سهامی خاص هرچه میزان سرمایه بالاتر باشد بهتر است زیرا عموما موضوع این نوع شرکت ها پروژه ای است و شرکت های شهامی خاص نیز اعتبار خود را معمولا از سرمایه شرکت اخذ می کنند.
  • در شرکت نقشه برداری در قالب سهام خاص سرمایه به صورت سهام است و در قطعات مساوری با توجه به میزان آورده شرکا بین آن ها تقسیم می شود.
ثبت شرکت نقشه برداری در قالب سهامی خاص
 راه اندازی شرکت نقشه برداری در قالب سهامی خاص
  • لازم است بدانید که پروسه ثبت یک شرکت نقشه برداری در قالب سهامی خاص حدودا 20 روز کاری طول می کشد.
  • مدارک مورد نیاز به منظور ثبت یک شرکت نقشه برداری در قالب سهامی خاص عبارت اند از: اصل گواهی عدم سوء پیشنه کیفری برای تمامی اعضا و بازرسان، تصویر مدارک شناسایی اعضاء و بازرسان شامل (کارت ملی و شناسنامه)، اقرار نامه امضا شده اعضا و بازرسان، وکالتنامه احتمالی، کپی سند ملکی و یا اجاره نامه محضری محل شرکت، اساسنامه شرکت، اظهارنامه، شراکت نامه

مراحل راه اندازی شرکت نقشه کشی به چه صورت است؟

حال که با دو قالب راه اندازی شرکت نقشه برداری آشنا شده اید و اطلاعات کافی را در این حوزه پیدا کرده اید وقت آن رسیده است که با مراحل ثبت شرکت نقشه برداری نیز آشنا شوید؛ به طور کلی مراحل راه اندازی شرکت نقشه برداری به شرح ذیل است:

مراحل ثبت شرکت نقشه برداری به چه صورت است؟
مراحل راه اندازی شرکت نقشه برداری به چه صورت است؟
  • به طور کلی برای ثبت شرکت نقشه برداری نیازی به اخذ مجوز خاصی نمی باشد.
  • توجه داشته باشید تنها زمانی می توانید از عنوان “مهندسی” در نام شرکت خود استفاده کنید که یکی از نفرات ثبت کننده شرکت دارای مدرک مهندسی یکی از دانشگاه های معتبر کشور باشد. همچنین اگر قصد دارید از واژه مهندسین استفاده کنید باید حتما دو نفر از شرکا دارای مدرک مهندسی از دانشگاه های معتبر باشند.
  • برگزاری مجمع عمومی موسسین و جلسه هیئت مدیره و تنظیم صورتجلسات مجمع عمومی موسسین که در آن مدیران، مسئولیت ها، قبول مسئولیت ها، بازرسین ، دارندگان امضا مجاز و غیره تعیین شده است.
  • در مرحله بعدی نماینده شرکت یا نماینده حقوقی شرکت به همراه تمامی مدارک عنوان شده وارد سایت اداره ثبت شرکت ها شود؛ موضوع شرکت را وارد نموده تا کارشناسان این اداره درخواست ثبت را به همراه مدارک و داشتن شایستگی لازم بررسی و در صورت تایید، مدارک اصلی بصورت پست و یا حضوری تقدیم این اداره خواهد شد.
  • در مرحله نهایی راه اندازی شرکت نقشه برداری، پرداخت هزینه ثبت شرکت و هم چنین هزینه آگهی در روزنامه رسمی است که پس از آن کد اقتصادی و دفاتر پلمپ شرکت عملیاتی می شوند.

در انتها لازم به ذکر است که موسسه نوین ارقام یکی از موسسه های معتبر در زمینه ثبت انواع شرکت ها از جمله راه اندازی شرکت نقشه برداری است؛ اگر تمایل به انجام چنین کاری را دارید پیشنهاد ما این است که برای تسریع روند کاری و بهتر پیش رفتن مراحل ثبت شرکت خود را به مجموعه ما بسپارید.

سایر مقالات موسسه نوین ارقام ماندگار تراز

      ثبت شرکت خصوصی

ثبت شرکت خصوصی

راه اندازی شرکت خصوصی یک سرمایه گذاری هیجان انگیز است. که نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد. ثبت شرکت

ادامه مطلب »

ثبت شرکت مدلینگ

ثبت شرکت مدلینگ یکی از مواردی است که برای ورود به دنیای مدلینگ بسیار مهم است. ثبت شرکت مدلینگ به معنای

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *