مشاوره رایگان: ۸۸۳۱۴۵۳۲/ ۸۸۳۱۴۵۳۲ (۰۲۱)

دسته بندی :

مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت گلخانه

ثبت شرکت گلخانه

گلخانه ها فضایی زیبا و دل انگیز هستند که در آن انواع گل ها، گیاهان و میوه ها وجود دارد. گلخانه های اولین بار در زمان روم باستان به وجود آمدند. محیط گلخانه چهار چوبی با سقف شیشه ای است این پوشش به دلیل دریافت انرژی خورشید است در گلخانه ها نور، میزان دی اکسید کربن، رطوبت و… قابل کنترل است. با استفاده از گلخانه می  توان تمامی گیاهان را در تمام طول سال پرورش داد.

 

نحوه ثبت شرکت گلخانه
نحوه ثبت شرکت گلخانه

روش ساخت گلخانه

گلخانه انواع مختلفی دارد و از هر نوع آن برای پرورش یک گیاه استفاده می  کنند. گلخانه ها به دو صورت هستند. که در پایین آنها را مشاهده می  کنید:

  • گلخانه های ثابت: این گلخانه ها از مصالح ساختمانی ثابت ساخته شده اند. زیرا گیاهانی که در این گلخانه ها تولید می کنند نیاز به تغییرات دمایی زیاد یا نور متغیر ندارد.
  • گلخانه های متحرک: این گلخانه ها را با مصالح ساختمانی می سازند. که امکان جابه جایی آنها در صورت لزوم وجود داشته باشد زیرا گیاهانی که در این گلخانه ها هستند. نیاز به تغییرات دمایی و نور و محیط دارند.

مزیت کاشت گلخانه ای چیست؟

همان طور که می  دانید در گلخانه ها می  توان میوه ها و گیاهان و گل ها را که فقط در فصل های خاصی تولید می  شوند. به وجود آورد از این طریق باغبان منفعت زیادی به دست می  آورد و می  تواند تولید خود را به ۱۰ تا ۱۵ برابر افزایش دهد.

 

مزایای داشتن شرکت گلخانه
مزایای داشتن شرکت گلخانه

 

نکات مهم در ساخت و ایجاد گلخانه

برای اینکه بتوانید یک گلخانه خوبی را تولید کنید باید نکات زیادی را رعایت کنید زیرا با رعایت کردن این نکات می  توانید گلخانه خوبی را به وجود آورید. که از نظر تولید محصولات از سایر گلخانه ها بهتر باشد، این نکات مهم را در پایین مشاهده می  کنید:

  • بهتر است به موقعیت گلخانه توجه زیادی داشته باشید. گلخانه باید در جایی باشد که آفتاب زیادی را دریافت کند.
  • باید به تصویه هوای گلخانه توجه زیادی بکنید زیرا باید مدام هوای تازه به برگ گیاهان برسد. تا بتواند اکسیژن مورد نیاز خود را بدست آورد.
  • بهتر است شرایط محیطی را برای فتوسنتز گیاه فراهم کنید.
انواع گلخانه از نظر ساختار
انواع گلخانه از نظر ساختار

انواع گلخانه ها از نظر ساختار

گلخانه ها را متنوع به وجود می  آورند تا با استفاده از آن ها بتوانند نیاز های خود را بر طرف کنند. در پایین انواع گلخانه ها را مشاهده می  کنید:

  • گلخانه یک طرفه: این گلخانه ها معمولا کنار دیوار ها ساخته می شوند و دیوار های این گلخانه ها از آجر ساخته می شود. زاویه سقف این گلخانه ها با زمین بین ۳۰ تا ۵۵ درجه است این زاویه نباید کم و زیاد شود زیرا روی رشد گیاه تاثیر می  گذارد. این گلخانه ها بیشتر برای جوانه زنی بذر و فرسینگ گل های پیازی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • گلخانه نیمه دو طرفه: این گلخانه ها شبیه گلخانه های دو طرفه ای هستند و تنها تفاوت آنها این است که سقف آنها از دو شیب غیر مساوی پوشانده شده است. این گلخانه ها در مناطقی ساخته می شوند که در زمستان نور کمتری به آنها بر خورد داشته باشد. بعضی از افراد معمولا این گلخانه ها را در خانه های خود به وجود می آورند.
  • گلخانه های دو طرفه: در این گلخانه ها پهنای سقف در دو طرف برابر است. در این گلخانه ها نور به مقدار کافی به گیاهان می رسد و تعریق پوشش گلخانه هنگام برف و باران رو به پایین است و به گیاهان آسیبی نمی رساند.
  • گلخانه های سقف قوسی: این گلخانه ها نیمه استوانه هستند و در زمان جنگ جهانی دوم به وجود آمده اند. اسکلت این گلخانه ها توسط لوله ها آب ساخته شده و در برابر باد بسیار مقاوم است.

اجزا تشکیل دهنده گلخانه

برای تشکیل گلخانه اجزا زیادی به کار می  رود تا بتواند یک گلخانه خوبی را به وجود آورد در پایین اجزا تشکیل دهنده یک گلخانه را مشاهده می  کنید:

  • چارچوب اسکلت گلخانه: اسکلت ها نگهدارنده پوشش های گلخانه می باشند، در زمان های قبل اسکلت گلخانه ها از جنس چوب بود اما اکنون اسکلت گلخانه ها را از آهن و آلومینیوم و فولاد درست می کنند.
  • سکوهای گلخانه: برای اینکه بتوان شرایط محیطی را کنترل کرد سکوهایی را در محیط گلخانه به وجود می آورند جنس این سکو ها از سیمان، آجر، آهن و چوب است. در هر گلخانه ارتفاع هر سکو متفاوت است ولی معمولا ارتفاع این سکوها ۹۰ سانتی متر است.
  • اتاق کار گلخانه: در این اتاق وسایلی مثل : خاک، شن، پیت، کود، ابزار کار، گلدان، حشره کش ها، قارچ کش ها و.. وجود دارد و هر موقع به هر کدام از آنها نیاز داشتند از این اتاق فراهم می کنند.
  • راهرو های گلخانه: راهرو های گلخانه برای رفت و آمد کارگران و عبور وسایل به وجود آمده است تا از کنار گیاهان عبور نکنند و از آلودگی های آنها جلوگیری می کنند.
  • هواکش های گلخانه: این هواکش ها در سقف و اطراف گلخانه وجود دارد که هوای گلخانه را عوض می کند، باز و بسته شدن دریچه های هواکش به طور خود کار انجام می شود.
شرایط  لازم برای ثبت شرکت های گلخانه

برای ثبت شرکت گلخانه ای شرایط و مدارکی لازم است که با استفاده از آنها بتوان این شرکت را ثبت و از آن به در آمد رسید. شرایط لازم برای ثبت شرکت گلخانه ای عبارت اند از: باید این شرکت سه عضو داشته باشد یک نفر برای هیئت مدیره و دو نفر بازرس هئیت مدیره باشد، حداقل سرمایه مورد نیاز برای این کار باید ۱۰ میلیون باشد و ۳۵ درصد سرمایه باید نزد بانک باشد و به نام شرکت پرداخت شود اگر تمامی کارهای لازم را انجام دهید شرکت شما به مدت ۲۰ روز کاری ثبت می  شود و می  توانید فعالیت خود را شروع کنید.

مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت گلخانه
مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت گلخانهنحوه ثبت ش
مدارک لازم برای ثبت شرکت های گلخانه ای

اگر شرایط لازم را برای ثبت شرکت داشته باشید به مدارکی نیاز دارید که با استفاده از آن می  توانید شرکت خود را ثبت کنید. مدارک لازم برای ثبت شرکت گلخانه عبارت اند از : کپی کارت و ملی و شناسنامه و اصل آنها، داشتن اصل گواهی عدم سوء پیشینه، امضای قرار نامه از طرف هئیت مدیره و کپی و اصل مجوز ساخت شرکت گلخانه . با داشتن تمامی مدارک می  توانید شرکت خود را ثبت کنید. اگر می خواهید اطلاعاتی درباره ثبت شرکت گلخانه ای بدانید می  توانید به سایت نوین ارقام مراجعه کنید.

سایر مقالات موسسه نوین ارقام ماندگار تراز

      ثبت شرکت خصوصی

ثبت شرکت خصوصی

راه اندازی شرکت خصوصی یک سرمایه گذاری هیجان انگیز است. که نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد. ثبت شرکت

ادامه مطلب »

ثبت شرکت مدلینگ

ثبت شرکت مدلینگ یکی از مواردی است که برای ورود به دنیای مدلینگ بسیار مهم است. ثبت شرکت مدلینگ به معنای

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *