مشاوره رایگان: ۸۸۳۱۴۵۳۲/ ۸۸۳۱۴۵۳۲ (۰۲۱)

دسته بندی :

نحوه ثبت شرکت خیریه

راهنمای ثبت شرکت خیریه

ثبت شرکت خیریه کار ساده ای حقیقتاً نیست و به دانش و اطلاعات خاصی هم نیاز دارد. متأسفانه برخی از افراد به این دلیل که، سرخود وارد این چنین مسائلی می شوند. ممکن است با پروسه طولانی و البته هزینه بالایی برای به ثبت رساندن شرکت خود روبرو شوند. و به همین دلیل، ما قصد داریم در ادامه بیشتر در این مورد با شما صحبت کنیم.

شرکت خیریه و خدمات آن
شرکت خیریه و خدمات آن

معرفی فعالیت های شرکت خیریه

شرکت خیریه به مجموعه ای گفته می شود که برای کمک رساندن به افراد مختلف در حوزه های گوناگون فعالیت هایی را ارائه می دهد. اینکه ثبت شرکت خیریه این چنین مورد توجه قرار گرفته است. به خاطر فعالیت هایی است که انجام می دهد.

از جمله این فعالیت ها می توان به کمک به افراد بی بضاعت، خانواده هایی که در تامین مخارج کودکان و دانش آموزان خود ضعیف هستند، اشاره کرد. همچنین شرکت خیریه به ساخت بیمارستان، درمانگاه و … در نقاط محروم کشور می پردازد.

مهم تر از همه اینکه این شرکت می تواند به آسیب دیدگان حوادث و بلایای غیرطبیعی هم کمک کند. کمک به زنان بی سرپرست یا بد سرپرست، تامین دارو و پرداخت هزینه و بسیاری فعالیت های این چنینی دیگر همگی از جمله فعالیت هایی هستند. که شرکت خیریه می تواند آن ها را انجام دهد. طبیعتاً برای انجام این فعالیت ها به مجوزهایی نیز نیاز دارد. به همین دلیل، باید به ثبت شرکت خیریه فکر کرد.

مدارک لازم برای ثبت موسسه خیریه

از جمله مدارکی که برای ثبت شرکت خیریه باید ارائه دهید. در ابتدا 2 نسخه از درخواست ثبت شرکت است. همچنین فرم های تکمیل شده را باید ارائه داد که حاوی اطلاعات شخصی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره است.

فرم حراست که اعضای هیئت مدیره آن را تکمیل می کنند را هم نباید نادیده گرفت. ارائه صورت جلسه هیئت مدیره و مجمع عمومی شرکت، اساسنامه را که می توان آن را از دبیرخانه کمیسیونی استانی دریافت کرد، را باید تحویل مرجع ذی صلاح داد.

2قطعه عکس پرسنلی مدیرعامل در کنار گواهی هایی نظیر سلامت مدیرعامل بازرسان و اعضای هیئت مدیره که هیچگونه اعتیاد یا سوء پیشینه ای نداشته باشند و اسم تایید اسم شرکت از جمله گواهی های مهم به شمار می آیند. همچنین مدارک شناسایی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره و اجاره نامه مکانی که شرکت در آن دایره است. از جمله مدارک اصلی و لازم به شمار می آیند.

مدارک لازم برای ثبت موسسه خیریه
مدارک لازم برای ثبت موسسه خیریه

مدت زمان به ثبت رسیدن شرکت خیریه

مدت زمانی که برای ثبت شرکت خیریه باید در نظر گرفت. معمولاً به عوامل خاصی مربوط است. عمدتاً تایید نام شرکت بین دو روز کاری ممکن است انجام شود. آگهی تاسیس هم تقریباً ۱۲ روز کاری زمان می گیرد، منتشر کردن روزنامه رسمی را هم بین ۱۰ روز کاری می توانید در نظر بگیرید.

انتشار روزنامه کثیرنتشار ۲۰ روز و تهیه دفاتر قانونی هم ۱۰ روز زمان لازم خواهد داشت. توجه داشته باشید که در اختیار داشتن دفاتر پلمپ برای شرکت موسسه خیریه بسیار ضروری است. تمام این موارد را کنار یکدیگر بگذارید، متوجه خواهید شد. که نمی توان مدت زمان خاصی را برای ثبت شرکت خیریه برآورد کرد. اما اگر از دانش و آگاهی مشاورین حقوقی ما در سایت نوین ارقام استفاده کنید. قاعدتاً در مدت زمان کوتاهی می توانید شرکت خیریه خود را به ثبت برسانید.

شرایط ثبت موسسه خیریه

از جمله شرایطی که برای ثبت شرکت خیریه باید به آن توجه کنید، این است که اعضاء اصلی هیئت مدیره 3 نفر و یا بیشتر باشند. تمامی اعضا و مدیرعامل هم باید تایع جمهوری اسلامی بوده و حداقل سن آن ها هم ۲۳ سال باشد.

برای آقایان کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت اجباری لازم و ضروری است. هر کدام از اعضا باید به یکی از ادیان رسمی کشور معتقد باشند و نداشتن هیچگونه محکومیت قضایی و سابقه کیفری از جمله شرایط اصلی به شمار می آید.

مدیرعامل و اعضا هیچکدام نباید به هیچگونه مواد مخدری اعتیاد داشته و همچنین حداقل مدرک باید دیپلم باشد. برای اینکه این شرکت به ثبت برسد، حداقل دارایی 30 تا ۶۰ میلیون برآورد می شود و حداقل 1 نفر از اعضا باید مدرک کارشناسی مرتبط با این کار را داشته باشد.

البته که بازرسین شرکت و اعضای هیئت مدیره نباید با یکدیگر هیچگونه سابقه خانوادگی هم داشته باشند. از جمله شرایط دیگر برای به ثبت رساندن شرکت خیریه، این است که دفتر مرکزی شرکت باید فضایی مناسب با امکانات اداری داشته باشد و حداقل سرمایه هم 1 میلیون ریال برآورد می شود.

مراحل به ثبت رسیدن شرکت خیریه

برای به ثبت رسیدن شرکت خیریه در ابتدا افراد باید به وزارت کشور مراجعه کنند. بعد از اینکه نام انتخابی خود را مشخص می کنند، آن را در سازمان ثبت اسناد و املاک استان و شهر به ثبت برسانند. توجه داشته باشید که انتخاب نام مناسب خود قوانین و اصلاحات خاصی دارد که نباید آن ها را نادیده گرفت.

برای ثبت شرکت خیریه باید اعضای هیئت مدیره و جایگاه آن ها مشخص شود و به همین دلیل، جلسه ای برای رای گیری ترتیب داده می شود که می توان گفت تعداد نفرات جلسه حداقل باید 3 نفر باشند. بعد از انجام رای گیری باید فرم صورت جلسه در 3 نسخه تکمیل شده و هر کدام از اعضاء آن را امضا کنند.

کلیه اعضای شرکت باید در جلسه عمومی شرکت کرده و اعضای اصلی بازرسان و اعضای علی البدل را تعیین کنند. و در پایان ارائه فرم صورت جلسه الزامی است. توجه داشته باشید که اعضای هیئت مدیره باید کلیه مدارک خود را ارائه دهند. و اگر مدارک ناقص باشد. صد درصد پروسه ثبت شرکت خیریه به تعویق می افتد.

در مرحله بعدی باید فیش پرداختی و سرمایه شرکت خیریه را مشخص کنند. و آن را اعضاء به سازمان مربوطه ارائه دهند. توجه داشته باشید. که ثبت این چنین شرکت هایی چالش های خاص خود را دارد و به همین دلیل، اگر اطلاعات و دانش کافی را در اختیار ندارید، بهتر است با مشاورین ما در ارتباط باشید.

·         مجوزهای لازم برای ثبت شرکت خیریه

مراحل ثبت شرکت خیریه را مورد بررسی قرار دادیم. اما برای دریافت مجوز شما بهتر است که به سامانه ثبت شرکت در سایت وزارت کشور مراجعه کنید. بعد از ثبت نام درخواست خود را به ثبت برسانید. و سپس مدارک لازم را باید به اداره وزارت کشور ارسال کنید.

اداره بعد از ۳ روز می تواند با توجه به استعلاماتی که دریافت کرده. اقدامات لازم را انجام دهد. سپس مدارک به دبیرخانه استان ارسال می شوند. و دبیرخانه کلیه مدارک را برای بررسی صلاحیت فردی اعضا به حراست ارجاع می دهد. بعد از اینکه بررسی های لازم انجام شد. و دبیرخانه پاسخ لازم را ارسال کرد، کمیسیون های لازم برای ثبت شرکت و ارائه مجوزها صادر می شود.

نحوه ثبت شرکت خیریه
نحوه ثبت شرکت خیریه

سخن پایانی

ثبت شرکت خیریه همان طور که گفته شد، به دانش و آگاهی خاصی نیاز دارد. در این بین، باید بدانید که سایت نوین ارقام به خاطر سابقه و تجربه درخشانی که به دست آورده است. قطعاً انتخاب خوبی برای دریافت مشاوره های لازم است. شرکت خیریه اگر به ثبت برسد. و مجوزهای لازم را دریافت کند. می تواند فعالیت های خیرخوانه بیشتری را انجام دهد.

سایر مقالات موسسه نوین ارقام ماندگار تراز

      ثبت شرکت خصوصی

ثبت شرکت خصوصی

راه اندازی شرکت خصوصی یک سرمایه گذاری هیجان انگیز است. که نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد. ثبت شرکت

ادامه مطلب »

ثبت شرکت مدلینگ

ثبت شرکت مدلینگ یکی از مواردی است که برای ورود به دنیای مدلینگ بسیار مهم است. ثبت شرکت مدلینگ به معنای

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *