مشاوره رایگان: ۸۸۳۱۴۵۳۲/ ۸۸۳۱۴۵۳۲ (۰۲۱)

دسته بندی :

همه چیز درباره ثبت موسسه آموزشی

ثبت مؤسسه آموزشی

همه چیز درباره ثبت مؤسسه آموزشی. در ابتدای امر شاید برایتان سوال باشد که آیا موسسه همان شرکت است یا خیر و در غیر اینصورت چه تفاوتی بین آن دو وجود دارد. اگر پاسخ کلی به این سوال داشته باشیم باید بگوییم که شرکت ها به دو دسته تجاری و غیر تجاری تقسیم می شوند که موسسات جزو دسته شرکت های غیر تجاری هستند که با هدف بدست آوردن سود تاسیس نمی شوند. البته دسته از موسسات هستند که قسمتی از هدف تاسیس آنها بدست آوردن سود و تقسیم آن بین اعضای موسس می باشد. یکی از انواع این موسسات، موسسه آموزشی با هدف آموزش و در کنار آن کسب سود تعریف می شود. چنانچه دغدغه ثبت موسسه آموزشی را دارید و در این باب خواستار کسب اطلاعاتی هستید در ادامه با ما همراه باشید.

همه چیز درباره ثبت موسسه آموزشی
همه چیز درباره ثبت موسسه آموزشی

انواع مؤسسه آموزشی

همان طور که در ابتدای صحبت به آن اشاره کردیم موسسات به چند دسته تقسیم می شوند که یکی از آن دسته ها مؤسسات آموزشی می باشند. موسسات از لحاظ نوع مالکیت به موسسات بخش دولتی، بخش تعاونی و بخش خصوصی تقسیم می شوند. همچنین از دیگر دسته بندی های موسسات می توان به طبقه بندی بر اساس هدف تاسیس و نوع فعالیت اشاره کرد.

موسسات آموزشی جزو دسته ای از موسسات هستند که در انتها سود بدست آمده از آن بین اعضا تقسیم می شود و انواع مختلفی دارد که هر کدام با هدف خاصی تاسیس شده اند. انواع موسسات آموزشی به شرح زیر است:

  • موسسه مشاوره و ارائه خدمت جهت مهاجرت دانشجو به خارج از ایران
  • موسسه ارائه خدمت و آموزش در زمینه های فناوری، امور دانشجویی، پژوهشی و آموزش عالی
  • موسسات دانشگاهی که در حوزه ی ثبت شرکت دانش بنیان فعالیت می کنند.
  • موسساتی که اقدام به احداث دانشگاه، پژوهشگاه و مراکز تحقیقات دولتی و غیردولتی می کنند.
  • موسساتی که اقدام به برگزاری فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی می کنند.

شرایط تاسیس مؤسسه اموزشی

در تاسیس موسسه آموزشی باید بدانید که حداقل دو نفر شخص حقیقی یا شرکت به عنوان شرکا نیاز می باشد. علاوه بر آن باید حدود یک میلیون ریال سرمایه نقدی یا غیرنقدی نیز داشته باشید. منظور از سرمایه غیرنقدی این می باشد که به عنوان مثال یکی از شرکا ملک را برای تاسیس موسسه می آورد شخص دیگر تخصص خود را و دیگری زمان خود را برای آموزش در اختیار موسسه قرار می دهد. از دیگر شرایط ثبت موسسه آموزشی داشتن دفتر مرکزی و اقامتگاه می باشد در واقع این دفتر مرکزی توسط بازرس مورد بررسی قرار می گیرد. این مرکز آید شرایط مربوطه را داشته باشد تا توسط بازرس مورد تایید قرار بگیرد. علاوه بر همه این ها که مهم ترین موضوع می باشد در ثبت موسسه آموزشی اگر نیاز به تهیه مجوز از مراکز ذی صلاح هستید باید آن را اخذ کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت موسسه آموزشی

موسسات آموزشی در داخل ایران از دو دسته موسسات مربوط به زیر 18 سال و بالای 18 سال تشکیل می شوند. مهم ترین تفاوت بین این دو موسسه مربوط به محلی که باید از آن مجوز کسب کنند می باشد. آموزش وپرورش مجوز مربوط به موسسات آموزشی زیر 18 سال را صادر می کند و این در حالی است که وزارت علوم و تحقیقات مجوز مربوط به تاسیس موسسه آموزشی بالای 18 سال را ارائه می دهد. یکی از ایرادات این مجوزها به زمان دار بودن آنها برمی گردد در واقع هر چند سال یکبار مجوزهای اخذ شده از آموزش پرورش و وزارت علوم باید تمدید شوند. این تمدید با توجه به اساسنامه تنظیم شده به بررسی وضعیت امضا و سمت های مربوط به موسسه می پردازد.

ثبت موسسات آموزشی نیاز به ارائه ی مدارک خاصی دارد که به شرح زیر می باشد:

  1. شناسنامه و کارت شناسایی شرکای تاسیس موسسه آموزشی باید آماده ی ارائه باشد.
  2. کارت پایان خدمت تمامی اعضای موسسه آموزشی باید آماده ارائه و ثبت باشند.
  3. مجوز تاسیس موسسه آموزشی که از آموزش پرورش و یا وزارت علوم اخذ شده اند باید آماده ی ثبت در سامانه ثبت شرکت ها باشد.
  4. مدارک و تأییدیه های مربوط به مکان تأسیس مؤسسه آموزشی باید آماده باشند و در زمان خواست در سامانه آپلود شوند.
  5. همه ی اعضای موسسه باید فرم تعهدنامه مربوطه را امضا کرده و در هنگام ثبت موسسه آن را به وزارت تحویل دهند.
  6. اساسنامه موسسه آموزشی باید آماده ی ارائه باشد.
  7. برای تاسیس و ثبت هنرستان غیردولتی که جزو موسسات آموزشی به حساب می آید باید برای آن مجوزهای خاصی کسب کنید.
  8. شرکای مؤسسه باید فرم تقاضانامه مربوطه را مهر زده و امضا کنند.
  9. برای تأسیس موسسه لازم است پروانه تاسیس را اخذ کنید.
  10. روزنامه ی مربوط به چاپ آگهی را باید تحویل دهید و یک کپی از آگهی تان داشته باشید.
شرایط ثبت موسسه آموزشی چگونه است؟
شرایط ثبت موسسه آموزشی چگونه است؟

ثبت موسسه آموزشی مجازی

این روزها با شروع بیماری های همگی مثل کرونا و سایر بیماری ها و همچنین مشغله کاری والدین تاسیس آموزشگاه های آنلاین بهترین روش راه اندازی یک مرکز آموزشی می باشد. امروز آموزش های آنلاین از طریق اینترنت جایگزین آموزش های سنتی و حضور استاد در کنار دانش آموز شده است. اما به یاد داشته باشید که تاسیس آموزشگاه آنلاین نیز مراحل و قوانین خودش را دارد و از جدیدترین نوع آموزش از راه دور اداره می شوند. برای ثبت چنین موسسه ای مجوزهای مربوطه را باید از مراکز ذی صلاح  تهیه کنید. در قدم اول باید ضوابط شرایط و امکانات لازم جهت صدور مجوز آموزشگاه را بدانید. با توجه به شرایط و ضوابطی که توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای صادر شده است باید موارد زیر را رعایت فرمایید.

  • حوزه آموزش تلفیقی یا ۱۰۰ مجازی اگر موسسه قصد دارد که هم آموزش حضوری و هم آموزش آنلاین برگزار کند باید مجوز هر دو را از سازمان های ذی صلاح که به آن مجوز ماده ۳۴ می گویند دریافت کند.
  • موسسه ای که قصد ثبت دارید باید در یک سال گذشته در رشته ای که می خواهد فعالیت کند باید حداقل ۶۰ درصد قبولی داشته باشد.
  • موسسه مربوطه نباید بیشتر از ۵۰ امتیاز منفی از سوی سازمان فنی و حرفه ای در تخلفات مربوط به شیوه نامه مشوق ها و نحوه رسیدگی دریافت کند.
  • مربیانی که در موسسه آموزش آنلاین اقدام به آموزش می کنم باید حداقل دو سال سابقه آموزشی مستمر در رشته مورد نظر داشته باشند
  • برای دریافت مجوز و تاسیس آموزشگاه آنلاین باید ۲۰ متر مربع فضای مناسب و اختصاصی جهت استقرار تجهیزات آموزش الکترونیک نظر گرفته شود.

خرید مجوز موسسه آموزشی

به نظر می رسد این روزها مجوز موسسات آموزشی در اینترنت به اجاره گذاشته می شوند همچنین می توانید آنها را خریداری کنید. کسب و کارهای مختلف که قصد تغییر شغل و یا مهاجرت را دارند اقدام به فروش مجوز موسسه آموزشی خود می کنند که شما می توانید با چنین افرادی آشنا شده و اقدام به خریداری مجوز آنها کنید با این کار مسیر ثبت موسسه برای شما کوتاه تر خواهد شد. شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در موسسه نوین ارقام تماس بگیرید.

سایر مقالات موسسه نوین ارقام ماندگار تراز

      ثبت شرکت خصوصی

ثبت شرکت خصوصی

راه اندازی شرکت خصوصی یک سرمایه گذاری هیجان انگیز است. که نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد. ثبت شرکت

ادامه مطلب »

ثبت شرکت مدلینگ

ثبت شرکت مدلینگ یکی از مواردی است که برای ورود به دنیای مدلینگ بسیار مهم است. ثبت شرکت مدلینگ به معنای

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *