مشاوره رایگان: ۸۸۳۱۴۵۳۲/ ۸۸۳۱۴۵۳۲ (۰۲۱)

دسته بندی :

مراحل ثبت شرکت فیلمسازی

راهنمای ثبت شرکت فیلم سازی

راهنمای ثبت شرکت فیلم سازی با توجه به اینکه هر روزه تعداد کارگردانان و فیلمسازان در جامعه بیشتر می شوند. بسیار موضوع مهم و حائز اهمیتی به شمار می آید. آن دسته از عزیزانی که قصد دارند. در زمینه فیلم سازی فعالیت کنند، باید شرکت خود را در این زمینه به ثبت برسانند؛ چرا که در غیر این صورت نمی توانند به صورت قانونی به فعالیت های مورد نظر خود بپردازند. به همین دلیل، ما در ادامه در این مورد بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.

شرکت فیلم سازی
شرکت فیلم سازی

 

چرا باید یک شرکت فیلم سازی داشته باشیم؟

معمولاً به تصاویر زمینه ای متحرک که با سرعت مشخص و پشت سر هم اجرا می شوند. فیلم می گویند. طبیعتاً برای اینکه یک فیلم با کیفیت ساخته شود. باید یک کار گروهی قوی وجود داشته باشد. و به همین دلیل، از نظر اقتصادی فیلم سازی یکی از پر اهمیت ترین ها به شمار می آید. در این بین، برای اینکه بتوانید در حوزه فیلم سازی فعالیت قابل قبولی داشته باشید. باید به ثبت شرکت بیندیشید. بسیاری از نهادها، شرکت ها و موارد این چنینی دیگر معمولاً برای اینکه بتوانند شرکت های فیلم سازی را ترغیب کنند، کمترین مالیات را برای فعالیت آن ها برآورد می کنند.

به هر حال، فیلم سازی هم به مجوزهای خاص خود نیاز دارد. که در این بین، شما برای اینکه بتوانید فعالیت خود را گسترش دهید و از مزایای قابل قبول فیلم سازی بهره مند شوید و مهمتر از همه با رقبای خود به بهترین شکل ممکن رقابت کنید، باید ثبت شرکت فیلم سازی را جدی بگیرید.

همچنین رای اینکه بتوانید نمایشگاه های سینمایی تاسیس کنید. و مهم تر از همه بتوانید دوره های آموزشی خاصی مانند بازیگری، عکاسی، فیلم سازی و داستان نویسی را برگزار کنید. به مجوز نیاز دارید که البته برای فعالیت در حوزه فیلم های سینمایی و تلویزیونی هم تاثیر مجوز را نمی توان نادیده گرفت.

مراحل ثبت شرکت فیلمسازی

مراحل لازم برای ثبت شرکت فیلم سازی این گونه آغاز می شود. که شما باید درخواست کتبی خود را به اداره مربوطه در استان تحویل دهید، سپس درخواست شما بعد از اینکه در دبیرخانه به ثبت برسد. مورد بررسی قرار می گیرد و بعد از تایید مدارک، نامه معرفی به مسئول حراست تحویل داده می شود و سپس رئیس اداره شهرستان می تواند آن را بررسی کند.

زمانی که مسئول حراست پاسخ مناسب را ارائه دهد. شما به نیروی انتظامی و اداره تشخیص هویت باید مراجعه کنید. سپس مکان مورد نظر را کارشناسان بررسی کرده و در پایان شما باید آگهی تاسیس شرکت خود را در روزنامه ثبت کرده و به کارشناسان مربوطه تحویل دهید. معمولاً برای ثبت این چنین شرکتی سه نفر از اعضای اصلی باید دارای مدرک فنی حرفه ای از اداره نظارت و ارزشیابی را داشته باشند. تا بتوان مراحل را به درستی طی کرد.

مراحل ثبت شرکت فیلمسازی
مراحل ثبت شرکت فیلمسازی

مدارک لازم برای به ثبت رساندن شرکت فیلم سازی

از جمله مدارک لازم برای ثبت شرکت فیلم سازی می توان به گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر اشاره کرد؛ همچنین 4 نسخه از کپی اساس نامه شرکت که به امضای شرکاء رسیده است را هم نباید نادیده گرفت.

کپی مدرک تحصیلی و تکمیل فرم مربوطه در کنار کپی از سند مالکیت یا اجاره نامه را هم نباید از یاد برد. از دایره نظارت بر اماکن هم باید فرم معرف را دریافت کنید؛ همچنین حداقل ۲۷ سال سن باید داشته باشید. برای آقایان ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی الزامی بوده و باید به دین اسلام اعتقاد داشته و تابعیت جمهوری اسلامی هم داشته باشید. شما برای اینکه بتوانید این شرکت را به ثبت برسانید. نمی توانید به صورت همزمان در سازمان های دولتی دیگر هم به کار و فعالیت مشغول باشید.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود فیلم سازی

شما می توانید از 2 شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود برای ثبت شرکت فیلم سازی استفاده کنید. معمولاً برای اینکه بتوانید طبق شرکت سهامی خاص که یک شرکت بازرگانی است. رو به جلو حرکت کنید . باید حداقل 3 عضو و 2 بازرس را در این شرکت در نظر بگیرید. با توجه به میزان سرمایه حداقل 1 میلیون ریال نیاز است که ۳۵% از سرمایه باید به صورت نقدی پرداخت شود.

اگر قصد داشته باشید شرکت خود را به صورت مسئولیت با محدود ثبت کنید. حداقل به 2 عضو نیاز دارید و میزان سرمایه حداقل برابر با 1 میلیون ریال برآورد می شود که کل سرمایه هم باید پرداخت گردد. برای به ثبت رساندن شرکت فیلم سازی باید گفت که قوانینی وجود دارد، از جمله این قوانین این است. که تمام اعضا باید تجربه و تخصص کافی در زمینه فیلم سازی داشته باشند و حداقل 3 عضو شرکت با مدرک مرتبط با امور فیلم سازی فعالیت خود را آغاز کنند. به خاطر داشته باشید. که مدیرعامل شرکت نباید مدیرعامل موسسه دیگری باشد.

هزینه ثبت شرکت فیلمسازی

در برآورد هزینه های مربوط به ثبت شرکت فیلم سازی می توان گفت که بیشترین هزینه معمولاً به دستمزد ثبت شرکت مربوط است و دیگر هزینه ها به فرم های مربوطه مانند هزینه هایی که به استعلام پرداخته شده است، هزینه سوابقی که کارشناس امور سینمایی بررسی می کند، درج آگهی در روزنامه و … مرتبط می شود و به هر حال، نوسانات قیمت را هم باید جدی گرفت که در این بین، هزینه های جانبی دیگری هم وجود دارد که شما ضمن مشاوره با متخصصین ما در سایت نوین ارقام می توانید به صورت جزئی در مورد برآورد هزینه های پیش رو صحبت کنید.

مدت زمان ثبت شرکت فیلمسازی

در مورد مدت زمان ثبت شرکت فیلم سازی چیزی حدود 1 ماه را می توان در نظر گرفت که البته همه چیز به مدارکی که ارائه می دهید، بستگی دارد اگر تجربه و توانایی شما در حوزه فیلم سازی هم بالا باشد، صد در صد در مدت زمان ثبت شرکت هم تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. به هر حال، شاید آن چنان که باید و شاید آگاهی کامل برای ثبت شرکت نداشته باشید که برای این کار متخصصین ما به شما کمک می کنند تا بتوانید با هزینه مقرون به صرفه شرکت خود را در کمترین زمان ممکن به ثبت برسانید.

شرایط ثبت شرکت فیلمسازی
شرایط ثبت شرکت فیلمسازی

 

سخن پایانی

طبق آنچه گفته شد، ثبت شرکت فیلم سازی می تواند به خاطر مزایایی که دارد، موضوع حائز اهمیتی به شمار آید. در حال حاضر، مجموعه هایی مانند نوین ارقام که در زمینه ثبت شرکت خدمات مشاوره قابل قبولی را ارائه می دهد، را نباید دست کم گرفت. به همین دلیل، شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

سایر مقالات موسسه نوین ارقام ماندگار تراز

      ثبت شرکت خصوصی

ثبت شرکت خصوصی

راه اندازی شرکت خصوصی یک سرمایه گذاری هیجان انگیز است. که نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد. ثبت شرکت

ادامه مطلب »

ثبت شرکت مدلینگ

ثبت شرکت مدلینگ یکی از مواردی است که برای ورود به دنیای مدلینگ بسیار مهم است. ثبت شرکت مدلینگ به معنای

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *